Vrijdag avond
Tina had Joke gelukkig kunnen overtuigen om toch eerst naar het kussengevecht te gaan. De dresscode was pyjama en omdat ze Jannes niet in haar saaie ruitjespyjama onder ogen wou komen, gingen ze na school eerst nog even shoppen. Na een uur was Joke het al kotsbeu. Tina was dan ook extreem kieskeurig, maar in de allerlaatste winkel vond ze dan eindelijk toch iets wat haar aanstond.Het kussengevecht begon pas om 19u, dus ze hadden nog wel even tijd om zich thuis gaan omkleden. Tina begon al wat zenuwachtig te worden. Wat als ze hem niet zou zien? Of als hij haar volledig zou negeren en enkel met zijn vrienden zou optrekken? Ze probeerde zichzelf wat gerust te stellen. Tenslotte had het geen zin om hier nu al over te piekeren.
Tina had zich duidelijk zorgen zitten maken om niets. Toen ze die avond aankwam op de markt, zag ze Jannes namelijk meteen staan. Hij was hellemaal alleen kussens aan het uitladen uit een gigantische vrachwagen.
hey Jannes, kan ik helpen? vroeg Tina.
Jannes draaide zich om en legde de stapel kussens in z'n handen even op de grond om haar een kus te komen geven.
Dag Tina! Tof dat je er ook bent! Straks komen er nog een paar jongens van de hockeyclub helpen, maar je mag zeker al wat dingen klaarzetten. Tina begon ijverig mee te helpen. Jannes was heel vriendelijk en leek oprecht geintreseert in haar. Het was echt supergezellig en ze was dan ook wat ontgoochelt toen zij vrienden een kwartiertje later aankwamen en hij zijn aandacht vooral op hen vestigde.
Gelukkig duurde het niet lang voor Joke er ook was, zodat ze niet meer awkward rond hem moest draaien.
En? vroeg Joke, hebben jullie al... Ze maakte overdreven kusgeluiden en Tina trok haar gegeneerd weg. Jannes was te druk bezig om iets van gehoord te hebben, maar ze wou toch vermijden dat Joke nog meer genante dingen zou zeggen.
Djeezes Joke , doe een niet zo kinderachtig. Zei Tina geiriteert.
Er zijn nog geen reacties.