Foto bij Hoofdstuk 25

¡Hola!

Ik oefen mijn Spaans, niet dat ik het heb ;)
Ik heb trouwens het beste dreigement gelezen voor als je geen kudo of reactie achter laat vandaar dat ik dat even ga gebruiken.

Dus indien u deze pagina verlaat zonder een kudo of reactie ben ik helaas genoodzaakt, professor Omber op vuurspuwende draak op u af te sturen terwijl ze u bekogeld met haar verzameling kattenbordjes~!

Wees gewaarschuwd!

I hope you like it!

‘Zeg Fred’, begon ik. ‘George’, verbeterde hij me nog voor ik uit gesproken was. Ik trok een zuur gezicht. ‘Ik kan jullie echt niet uit elkaar houden’, zei ik zuur ik ergerde me er kapot aan. ‘Maar, wil je me nou een kaassoufflé aangeven’? ‘Deze’? Vroeg hij terwijl hij met het ding voor mijn neus zwaaide.
‘Nee, degene die je gisteren hebt op gegeten’, antwoordde ik droogjes. Hij grijnsde en het ding belandde op mijn bord. ‘Nou wat attent hoor’, zei ik en ik begon te eten.

‘Harry ben je nou eindelijk klaar’? Vroeg ik, ik stond ongeduldig aan zijn arm te sjorren, terwijl hij nog snel een aardappel in zijn mond stopte. ‘Ja, ja, rustig aan ongeduldig kind’, mompelde hij nors. ‘Kom’, zei ik en ik trok hem ruw overeind. ‘We moeten naar de zwerbaltraining’. ‘Oh ja’! Riep Harry uit. ‘Sst, minder praten meer doorlopen’, zei ik, terwijl ik door de gangen spurtte. ‘Waarom die haast’? Vroeg Harry. ‘Misschien’, zei ik, ‘komt dat doordat het nu 5 voor 7 is doordat jij zo lang moest eten’. ‘WAT?!’ Riep Harry uit, ‘had me dan eerder geroepen’. ‘Dat deed ik toch, maar jij wilde niet mee komen’, antwoordde ik terwijl ik de trap naar de meisjeszaal op rende. Ik pakte mijn bezem en trok Harry aan zijn arm mee. ‘Godzijdank’, zei ik, ‘we zijn op tijd, maar de volgende keer luister je naar mij’. ‘Ja, ja’, zei Harry en hij grijnsde. De training ging goed. Ik scoorde keer op keer en dan had ik het nog niet over de rest gehad. Harry, had de snaai al binnen 2 minuten. Fred en George, vonden het leuk mij te pesten, waardoor ik steeds beukers naar mijn hoofd geslingerd kreeg die ik, maar ternauwernood kon ontwijken. Olivier, vond het niet zo leuk dat ze op mij mikte, ze kregen een uitbrander dat ze er op geramd waren mij van mijn bezem te slaan. ‘Ze is een van onze beste spelers stelletje idioten’, had hij geschreeuwd. Ze hadden onschuldig gekeken en mikte nu op Katja en Alicia, mijn mede jagers. Ondanks dat wij, als jagers, veel scoorde hield plank er ook veel. Als we moeilijke ballen gooide hield hij ze tegen. Ik vroeg me af, of hij zich aan het talent van de andere wachters hield en af en toe, liet zien hoe goed hij was. ‘Beste training ooit’, had Olivier gezegd aan het einde. ‘Ik kan niet wachten tot onze wedstrijd tegen Zwadderich’. Ik grijnsde en de rest ook, iedereen wist dat heel Griffoendor, oké de hele school zowat, een hekel had aan Zwadderich. Zwadderaars trokken alleen op met mensen uit hun eigen afdeling. ‘Dat was leuk’, zei ik tegen Harry toen we terug liepen naar het kasteel. Harry grijnsde, ‘Het was zeer vermakelijk’. Verbaast keek ik hem aan. ‘Wat was dat nou weer voor uit spraak’, zei ik. Hij grijnsde opnieuw, ‘dat zegt mijn oom altijd’. ‘Oh, oh’, zei ik, ‘als je uitspraken van je oom gaat overnemen betekend dat niet veel goeds. Alles wat ik over je oom gehoord heb, was niet bepaald een compliment’. Hij glimlachte, ‘dat weet ik’, zei hij alleen maar. ‘Varkenssnuit’. Het portretgat zwaaide open en Ron en Hermelien, kwamen gelijk op ons afgestormd. ‘Hoe was het’? Vroeg ze in koor. Ik keek Harry aan en Harry keek mij aan. Alsof we het hadden afgesproken antwoordde we; ‘beste training ooit, ook al is dat wel knap als het de eerste is’. Ron en Hermelien, keken alsof ze haast onthoofde Henk hadden gezien. Ik en Harry, grijnsden naar elkaar.

Reageer (3)

  • EffieTrinket

    Nice
    Ben moe en aan gebrek van een beter reactie hou ik het op dit :
    Snel veder :Y)

    1 decennium geleden
  • dineniel

    tussen luce en harry is er echt iets raars

    1 decennium geleden
  • Aora

    Vandaag weer naar school :(. Gelukkig weer een hoofdstukje. Kudo

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen