Hoofdstuk 1
Na maanden lang trainen zijn ik en Laure klaar voor die grote wedstrijd. Laure met haar bruine ruin Sir Jazz en ik met mijn zwarte hengst Flying Angel. Ik doe mee aan het springen en Laure met dressuur. Dressuur vind ik altijd zo saai! Springen, daar zit tenminste actie in dat is mijn ding! Terug op de wedstrijd, we hebben samen veel geoefend. Ik heb Laure geholpen met haar proeven en zei met de hindernissen opbouwen bij mij. Angel is nog jong dus doen we het rustig aan. Hij is echt een schatje! Ik heb hem al sinds hij een veulen was. want ik heb hem zelf gefokt. Alleen zijn moeder is bij zijn geboorte overleden, daardoor hebben ik hem met de fles opgevoed. Laure heeft Jazz nu al 7 jaar. Hij zelf is 8. toen ze hem zag op internet was ze meteen verliefd op hem, ik moest mee toen ze hem ging kopen. Ik werd toen ook verlieft op een paardje dat daar stond. Dat was de moeder van Angel. Zij was al wat ouder toen ze stierf, 17 jaar geworden. ik mis haar wel. Ze was en is nog steeds mijn beste vriendinnetje. Samen met Laure natuurlijk. Maar nu gaan we verder met de wedstrijd voordat ik weer wegdroom bij de paarden… Ik moet ’s avonds rijden. Laure ’s ochtends. We moeten om 6 uur uit onze bedden om de paarden klaar te maken. Wassen, poetsen en Laure moet knotjes in de manen van Jazz maken, ik niet gelukkig. En we moeten onszelf natuurlijk klaar maken. Laure en ik wonen samen in 1 huis hem paardenstallen erachter. We liggen nu in bed. Maar ik kan niet slapen ik ben zo zenuwachtig voor morgen!
Laure: “Amy?”
Amy(ik): “Ja? Kan jij ook niet slapen?”
Laure: “Nee ik ben zo zenuwachtig!”
Amy: “Ik ook! Kom anders bij mijn liggen dan kunnen we praten over morgen!”
Laure: “Okidoki ik pak even mijn matras en dekens”
Amy: “Oke”
Laure liep naar haar eigen kamer. Even later kwam ze weer terug met haar matras, dekens en kussen. We hebben tot we in slaap vielen. De wekker ging om 6 uur. Ik schrok wakker. Laure lag niet meer naast me. Ik kleed me alvast aan en liep naar beneden. Laure zat al op de bank met een broodje. Ik liep naar de keuken pakte ook ene broodje en deed er hagelslag op. Ik hat hem op en liep naar buiten. Als eerst ging ik de paarden voeren. Ze stonden al ze wachten.
“hee jongens hebben jullie al honger?’ vroeg ik lachend. Ze hinnikte als groet en ik liep naar het voerhok. Pakte 2 scheppen met biks. Ik gooide het in de bakken in hun box. Ze aten het op. Ik riep Laure dat de paarden aan het eten waren. Ze kwam aanlopen en liep meteen naar Sir Jazz. “Vandaag is de grote dag jongen” zei ze tegen hem terwijl ze hem liefdevol aaide. We pakte de spullen die we nodig hadden. Ik begon met de benen en staart van Angel te wassen. Toen ik klaar was ging Laure dat doen. Nu poetste ik de rest van Angels vacht tot hij glansde. Hij duwde zachtjes zijn neus tegen mijn wang aan. “I love you knapperd” zei ik zachtjes tegen hem. Na een tijdje waren we allebei klaar. We gingen nu ons zelf klaar maken. Ik pakte mijn witte rijbroek. Met daarover heen een zwarte trainingbroek zodat ze witte broek niet vies zou worden. Ik pakte ook mijn zwarte rijjasje voor de wedstrijd, mijn haren deed ik in een staart. Ik ging Laure nu helpen met haar haar. voor dressuur waren ze veel strenger voor het uiterlijk als bij springen. Bij dressuur moest je een knotje in het haar hebben, bij springen maakte het niet uit of je nou een staart, vlecht of knot in je haar had. Bij springen was alles veel makkelijker als het om het uiterlijk van jezelf en het paard ging. Het rijden was hetzelfde. Ik weet wel dat ik nooit van sport wilde ruilen!
Reageer (3)
Dit komt trouwens ook vaak voor in de andere hoofdstukken...
1 decennium geledenSorry, maar het klopt niet helemaal. Deze zin bijvoorbeeld: Ik kleed me alvast aan en liep naar beneden.
1 decennium geledenIk kleed me aan is tijd van nu, en liep naar beneden is verleden tijd.... Ik zou er wat aan doen
Wauw sweetie echt mooi gedaan! Xxx
1 decennium geleden