'Het ruikt hier echt heerlijk.' Liv glimlachte en liep de keuken in waar haar zus aan het fornuis grond. 'Aardappelgratin, mama haar lievelingseten.' Chloe glimlachte zacht bij de herinnering aan haar moeder. Ze hield zich heel sterk overdag maar 's avonds zou ze haar tranen de vrije loop laten gaan, net zoals ze de komende  nacht  ook zou doen.   Liv keek Chloe onderzoekend aan, ze was vanmorgen geland maar ze had ondertussen een zware dag gehad. Eerst was er het wakker worden in Tom zij armen, een dubbelgevoel. Daarna haar zus haar telefoontje wat aanvoelde als een grap. Gelukkige was er nog de vlucht die 5 uren duurde. Gedurende we hele vlucht had ze het onderwerp Tom hardnekkig weggestopt, achterin in een hoekje. Maar ze werd terug ruw in de realiteit gebracht toen ze haar vader zag liggen. Het was nog moeilijker geweest om haar oma onder ogen te komen. Liv hield van haar oma, Sophia was meer als een moeder voor haar dan Claire geweest was maar dat maakte de pijn van Sophia nog niet minder. Het moest een onverdraaglijke pijn zijn om je dochter te verliezen.  
'Chloe?' Liv kwam net uit de douche terwijl haar zus het avondeten maakte. 'Zou je het erg vinden als ik de begrafenis van mama regel?' Liv haar stem was zwak en twijfelde, ze wist hoeveel Chloe van hun moeder hield dus de kans dat ze dat aan Liv overliet was behoorlijk klein. 'We regelen het samen.' Chloe keek Liv niet aan en begon aan een salade. Heel haar leven gaf liv niets om haar moeder, en nu wilde ze plots de heilige dochter spelen die alles ging regelen? Dat kon Chloe niet laten gebeuren, ze wilde een waardig afscheid voor haar moeder en dat wist Liv. 

'Laat mij de bloemen regelen.' Liv en Chloe zaten rond de keukentafel die ze na het eten hadden afgeruimd. Chloe knikte en voegde dit bij haar lijstje. Ze hadden samen besloten om de taken nu te verdelen, zodat alles gesmeerd zou lopen. En Chloe wist hoeveel haar klein zusje van bloemen hield, ze wist dat ze daar niets mis mee kon doen. 'Ik zorg voor de catering bij de koffietafel, voor de mis in de kerk en voor een afspraak bij de begrafenisondernemer.' Liv knikte en vulde het lijstje verder aan met haar taken: bloemen, muziek, uitnodigen voor de begrafenis en een locatie voor de koffietafel.  De begrafenis was over 5 dagen, doordat de politie een autopsie wilde uitvoeren hadden ze meer tijd dan gewoonlijk bij een begrafenis. Chloe haalde een nieuw blad uit en begon nu aan de genodigdelijst. De namen van alle familieleden en kennissen werden genoteerd, gevolgd door de buren, de collega's van Claire en de zakenpartners van Christian,vrienden , iedereen die Claire een beetje kende kreeg een uitnodigen. Het klonk raar, maar Chloe wilde het groots aanpakken omdat ze wist dat haar moeder dat gewilde zou hebben. 'Oké, dat is volgens mij alles.' Chloe las alles nog eens na en stond toen op. 'Wil je iets drinken?' Ze liep naar de bar waar ze een fles wijn uit haalde en alvast 1 glas vulde. Liv knikte en even later zaten de 2 zusje aan de keukentafel met voor hen een glas wijn, herinneringen van vroeger ophalend. 

Reageer (4)

  • AlreadyGone

    Snel verder! (Y)
    x

    1 decennium geleden
  • Inviolable

    Nice.
    Is vast fijn dat ze het met zijn tweeën kunnen regelen, de begrafenis. Zo staan ze er niet alleen voor.

    Ga je snel verder <3?
    xx

    1 decennium geleden
  • Inspires

    Verder <3

    1 decennium geleden
  • NevaSoft

    Moooi!

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen