Een Stekelige Storm.
met een afkerende blik. zijn moeder was van de windclan!!
Zebrapoot begon ook een beetje de Wreedheid van Grauwhart te krijgen.
hij vroeg aan doodneus: waarom heb je me niets verteld over mijn vader's dood?! en over Grauwhart? ! vroeg hij woedend. hoe weet jij die dingen? vroeg doodneus? Beerster heeft me dat verteld, en ik ga Stekelstorm doden. "niet naar Beerster luisteren!!!" zei doodneus. hij is een wrede kat die wil doden. dat is zijn instinkt en hij is een slechte kat. " Zebrapoot zei: hij is onze leider en het instinkt van normale katten is om te doden! niet naar luisteren.... jammerde doodneus. doodneus was de beste vriend van Grijshart geweest. waarom zou hij niet naar hem luisteren? sorry... zei zebrapoot. ik was even woudend op Stekelstorm.... doodneus, onthoud dat je mijn vriend bent. mauwde hij en gaf een snelle lik over zijn gezicht en liep weg.
Weg hier!!!! schreeuwde mammoetvacht. misschien valt de donderclan ons aan!, sluwpoot en valkpoot, ga naar het kamp!, ik volg je wel. ze zei ook Valkpoot maar Valkpoot had door dat ze alleen interesse had voor Sluwpoot. en dat haar woorden ook voor sluwpoot waren. ze kwamen Zwartklauw met wolfpoot tegen. ze waren op jacht. dan liepen ze samen naar huis. Zebrapoot en valkpoot liepen naar elkaar toe. Zebrapoot vertelde alles over µGrauwhart, hun vader en Beerster. Valkpoot begon zich ongerust te maken en zei: niet naar luisteren. " weet ik ook maar ik wil toch wel eens Stekelstorm zien.... toen hoorden ze Beerster zijn zware stem galmen over het Schaduwclankamp. de krijgers die mee mogen naar de vergadering zijn: Grauwhart, Eenklauw, Zebrapoot, vleknagel, sluwpoot. mammoetvacht en zwartklauw, jullie nemen de leiding over het kamp. dus de Schaduwclankatten gingen richting Vierboom. Sluwpoot vertelde aan Beerster dat ze donderclankatten hadden geroken en dat Vond Berster een goede reden om oorlog te verklaren(duivel)
Ze waren aangekomen bij Vierboom. De windclankatten zaten daar al.
Gegroet. gromde Beerster tegen Bontster., je halfclanoog is ziek...Bontster kon er niets aandoen en Egelklauw kwam naar voren.
jou krijgers hebben Bontsters voorlaatste leven afgepakt!!! zei hei.
Zebrapoot zocht samen met Vleknagel en Grauwhart naar Stekelstorm. eenklauw begroette snorstaart, een windclankrijger. Zebrapoot keek naar Stekelstorm. Stekelstorm keek hem vies een mompelde iets aan maar Grauwhart kwam voor hem staan. "Bedreig deze leerling niet!" zei hij. en toen kwam de donderclan aan. Roodster voorop en Lavahart als commandant fier achter hem. bliksempoot, de zoon van Roodster was ook mee. een eindelijk kwam de rivierclan aan. Pumaster was nergens te bekennen en Ijzertand liep fier voorop met wat krijgers achter zich. "laat de vergadering beginnen" mauwde Roodster. en hij ging naast Beerster op de groterotsen zitten. IJzertand wipte ook een groterots op.
"wat doe jij hier op de groterots? vroeg Bontster:(met een boze blik)
Roodster verwachte dat Pumaster dood was maar IJzertand zei: Pumaster is in het Rivierclankamp omdat haar dochter: Vispoot, is vermoord -
Hij kon zijn zin niet af maken of er kwam al instemmend gemompel onder alle clankatten. - vleknagel!!! maakte IJzertand zijn zin af.
Iedereen keek richting de Schaduwclan krijger en Beerster nam het woord over. " IJzertand, wij hadden het recht om vispoot te vermoorden. het was onze patroulle die op vierboom werd aangevallen door Vispoot en jullie krijgers. leugenaar!!! hoorde Zebrapoot Regenpels zeggen.
Het was aan ons ravijn dat de strijd begon, in ons territorium..
-Nietes!!!
-Welles!!!
-Nietes!!!
-Vraag het aan Bontster, zij was toen ook aanwezig in gesprek met pumaster. Bontster knikte en zei: het was inderdaad op Rivierclanterritorium en Grauwhart heeft mijn voorlaatste leven ook afgenomen!!! iedereen keek naar Grauwhart , de wrede schaduwclancommandant en nu was het de Windclan die de woeste slachtoffers waren geworden.
ze riepen als een storm met veel stekels naar de schaduwclan. Egelklauw riep: en er zijn ook Schaduwclankatten in ons territorium geweest!£
stomme rotte kraaienvoerclankatten!!!! schreeuwde Stekelstorm.
"hela!, riep de jonge leerling Zebrapoot. Grauwhart keek tevreden naar zijn leerling. Hij was woest geworden.. dacht hij.
"beken dat jij Grijshart hebt vermoord!!!! Iedereen schrok bij deze woorden dat iedereen zweeg. zebrapoot mauwde: Vleknagel, Schaduwclan: aanvallen!!!!!maar door het haltgeroep van Roodster en Bontster zweeg iedereen. Regenstaart dacht: zo, jong, en zoveel lef... daar zit iets achter. En toen keek hij naar Beersters gezicht. IJzertand en Egelklauw zeiden toen: deze vergadering in ten einde. en de katten gingen naar huis.
Er zijn nog geen reacties.