Blue Blood
Bontster was al veel ouder dan pumaster. ook veel zwakker.
pumaster zei: jij hebt een halfclan zoon!, je zou uit het woud moeten verdreven worden! dat is niet waar!, zei bontster. ze had een hekel aan de rivierclan.en vooral aan de verwende gelukkige vispoot.
zei had het ongeluk niet dat ze halfclan was. haar eigen zoon: halfclanoog, had niet zoveel geluk. puma ster zei: als je niet ophoepeld uit het woud met je halfclanzoon dan vallen wij de windclan aan!
Bontster kon daar niet tegen. het zou oorlog worden.
ze was dan wel oud, maar een moedige kat was ze zeker.
in het leerlingen hol werden Valkpoot en Zebrapoot wakker. ze waren goed fit en zouden een grote jacht wel leuk vinden.
Valkpoot vroeg aan halfclanoog om te gaan jagen en dat mocht. alleen met begeleiding van grauwhart. ondertussen was er nieuws in het kamp voor een patroulle aan vierboom. Grauwhart liep naar Zebrapoot. hey, zebrapoot, we gaan jagen. "ik wil niet, ik wil mee op patroulle!!!" zei Zebrapoot. je gaat mee met ons en punt uit! schreeuwde grauwhart.
maar ik wil mee op patroulle! vlekpoot gaat ook!. niet tegenspreken!, zebrapoot, je werkt nu voor de oudsten. ga zacht mos halen en doe de teken en vlooien uit hun vel. daarna breng je kattenkruid voor oudoor, die heeft groenhoest. Zebrapoot was diep teleurgesteld dat hij niet mee mocht maar hij moest de commandant en ook zijn mentor gehoorzamen. hij haatte grauwhart als vossensstront. hij ging dan maar mos halen.
valkpoot wou richting donderclan gaan jagen omdat halfclanoog dan niet naar zijn moeder zou gaan. dat vond Grauwhart goed. zo liepen ze naar het oosten. ondertussen noemde beerster de krijgers op die op patroulle mee mochten. ik, zwartklauw, ezelstaart, vlekpoot, mammoetvacht.
en ze gingen richting vierboom. zwartklauw had ondertussen een musje gevangen en vlekpoot voelde zich trots mee te mogen op deze gevaarlijke patroulle. beerster loog tegen ezelstaart en zwartklauw dat de rivierclan heel het wou had bedreigt en mammoetvacht gaf hem veel complumentjes. ze sprongen over obstakels, klommen in hoge bomen om langs de takken verder te gaan, gingen voorbij vierboom en bespraken daar hun taktiek. ezelstaart moest in het rivierclanterritorium gaan staan en dan vielen de rest aan. zogezegd, zo gedaan. al snel barstte de oorlog uit. een sterke rivierclankrijger sprong op ezelstaart en mamoetvacht beet in Bontster. zwartklauw sprong op een andere rivierk-clankrijger samen met vlekpoot en beerster wierp zich op ijzertand. al snel waren ze in de minderheid; ezelstaart was dood. maar zwartklauw dode diegene die hem had gedood. vlekpoot liep naar vispoot. maammoetvacht sprong op mumaster en beerster beur-kte ijzertand weg.
vlekpoot nam vispoot bij haarnek maar vispoot klauwde terug. vlekpoot sprong over haar en dacht: ik wordt later een sterk leider. en vispoot hakte naar vlekpoot. beerster liep naar Bontster, die al bijna gevlucht wzas, hij dreef haar naar zwartster die haar achtste leven doode. ze had nu nog maar een leven; maar ze kon vluchten. uiteindelijk sprong vlekpoot naar vispoot haar keel. ze was dood. en de rivierclan gaven zich over. zo trokken de Schaduwclnkrijgers triomfantelijk terug.
Er zijn nog geen reacties.