Foto bij Betrapt!

gave foto hè? is mijn andere kat!!! Zebrapoot.
de vorige was Valkpoot.

Phytonoog kwam bij bontster aan. Phytonoog? mijn jongen!! en jij dat? vroeg Bontster. "ja" zei phytonoog. hij was gelukkig bij zijn moeder. zijn moeder zei: ik durf je niet vragen maar, kom je bij mij in de windclan? ze voegde er haastig aan toe: "nu je vader is gestorven?"
Phytonoog was even sprakeloos. "nee, dat kan ik niet doen. ik ben loyaal aan de schaduwclan. ik mag die niett in de steek laten. - en zeker niet valkpoot. die heb ik al genoeg verwaarloosd.
bontster was niet gekwest maar ze vond het wel jammer.
"het spijt me, moeder maar de schaduwclan heeft m nodig. "En in de windclan zullen je krijgers me een verrader vinden". en de schaduwclan zou je kunnen aanvallen. toen hoorde hij geritsel in de verte. o,nee, dat is Valkpoot! hij gaf Bontster een vlugge lik en hij liep weg.
hè, wacht eens even!!!, phytonoog!, de rivierclan bedreigt ons aan te vallen!! ik moet er binnenkort naartoe!. mar phytonoog was verdwenen.

Zebrapoot zat verscholen in de struiken. bang voor een windclanpatroulle. hij wachte af tot dat de windclanpatroulle zou passeren maar plots rook hij geen windclan maar Schaduwclan.
Grauwhart kwam voorbij. hij trok zijn neus op zebrapoot gaf de hoop op. hij kwam uit de struik. wat doe jij hier zo ver van het kamp? vroeg zijn mentor. sorry, "k ging jagen met Valkpoot."
Grauwhart zei: okè maar Valkpoot ging toch met ppythonpoot trainen?
hij rook en rook. toen rende hij snel weg. Zebrapoot dacht: oefff!!! ik heb geluk. en liep tevreden terug naar het kamp. hij sprong op een rots en dan in een struik. maar halverwege schoot er hem iets te binnen. Valkpoot!, dat is het. hij zal valkpoot straffen!!!
hij rende terug richting windclan. Valkpoot was ondertussen al dichtbij het windclankamp. ze rook phytonoog en ging hem achterna. het was niet moeilijk voor deze jonge kat. ze vond hem al onmiddelijk.
Valkpoot is de neuwsgierigste leerling van heel het woud. "waaw, dat was moeilijk zeg!" Phytonoog zei:, ja , je hebt wel wat prooi verdient nu!, we gaan nog een muis vangen!. "hè, phytonoog?, je ruikt naar windclan!. hoe komt dat?
"o, misscchien heb ik me te ver verstopt. Phytonoog hoorde dan weer wat geritsel in de struiken.... dat was Grauwhart. o,nee!! zei phytonoog en valkpoot keek hem aan met een vragende blik. phytonoog rende zo hard als hij kon terug naar het schaduwclanterritorium.
valkpoot vroeg? een de muis dan? ze bleef staan. toen kwamen Grauwhart en Zebrapoot uit de struik.............
"hallo!" zei Valkpoot. weet je?; phytonoog had zich verstopt in het windclanterritorium en ik moest hem zoeken? leuk he? hij zij dat ik de beste spoorzoeker van het kamp ben.

na een paar dagen werd het geheim van phytonoog bekend en zijn naam verranderde naar halfclanoog.
valkpoot voelde zich heel schuldig.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen