» five «
Voor je doemt het Philips Stadion op. 'Ik betaal ja?' zegt Jamie. Je knikt. Op de radio is een liedje van Esmée Denters, en je neuriet vrolijk mee. Jamie kijkt je vragend aan. 'Wie zingt dit?' vraagt hij aan de chauffeur. 'Esmée Denters' antwoord hij met een belachelijk accent, wat Brabants schijnt te heten. 'At, waarom ken jij die?' je glimlacht. 'Ze is goed' antwoord je. 'We zijn er, het Philips Stadion. Dat word dan 12 euro.' Jamie schrikt. 'Euro? Ik heb alleen ponden!' je schiet in de lach, en geeft de chauffeur zijn geld. Jamie kijkt je beschaamd aan, en je slaat een arm om zijn schouder. Samen lopen jullie het stadion binnen. Vanbinnen is het stadion heel erg gezellig. Via een grote trap kom je in de kantine, waardoor je door een glazen wand het veld kunt zien. De training is net begonnen. 'Wachten of nu?' vraagt Jamie. 'Hmm.. laat die arme man van zijn laatste training genieten. Hij zal lang niet kunnen spelen.' antwoord je. Jullie gaan in twee zachten rode stoelen zitten en terwijl je wacht, sms je Tom. Lieve Tom, hopelijk gaat alles goed daar? Ik zit nu in het stadion van PSV Eindhoven, wachtend tot mister Afellay klaar is met z'n training. Alsie- meewerkt zijn we vanavond terug. Take Care, At. Op het moment dat je op 'versturen' klikt, is de training afgelopen. Jamie en jij besluiten in de garage van de spelers te wachten, en je leunt nonchalant tegen Afellay's zwarte Porche aan. Na ong. een half-uurtje, komen de eerste spelers naar buiten. Ze kijken je vragend aan. Helemaal achteraan komt -eindelijk- Afellay aanlopen. Als hij jullie ziet, blijft hij even vragend staan. Maar na een seconde loopt hij wel naar je toe. 'Ehm.. Hallo?' zegt hij. Je laat je badge zien en vertelt hem het verhaal. Hij staat je raar aan te kijken. 'CST? Nog nooit van gehoord, en ook niet van die Crash Lopez of zoiets. Mag ik gaan?' In een opwelling grijp je hem bij zijn kraag. 'Luister mannetje. Denk je dat ik het leuk vind dat ik jou moet halen ofzo? Ik heb wel wat beters te doen. Enne, je club heeft denk ik ietsje meer aan je als je nog LEEFT. Dus. Aan jou de keuze.' sis je, en je laat hem los. Hij kijkt je met grote ogen fascinerend aan. 'Mmm.. vooruit. Even tegen hem zeggen?' vraagt hij. Je knikt, en hij loopt naar een vriend, die je al te hele tijd aan stond te staren. Hij geeft hem zijn autosleutels en sporttas, en komt terug. 'Okee, where to go?'. Je glimlacht en verteld hem dat jullie naar Londen gaan. Hij loopt opvallend vrolijk achter je aan. 'Welke auto is van jou?' vraagt hij brutaal. Je houd je hoofd een tikje schuin en wijst op de taxi. 'Die daar.'
Reageer (1)
Super!! but I hate appelvlaai!!
1 decennium geledenXx