Terwijl ik een glas cola inschenk blijft Anke me aankijken. Ik houd het niet meer uit. ‘Wat is er?’ vraag ik. ‘ Jij en Louis hé.’ antwoordt ze lachend. ‘ Waaaaat? Nee echt niet.’ antwoord ik. Zou ze het geloven? Ik weet zelf niet eens wat er precies gebeurt is. Anke kijkt me aan en zegt: ‘Tegen mij kan je het toch wel vertellen? Kom op, Harry heeft jullie zoenend betrapt.’ Was dat zo? Waren we aan het kussen? ‘Ik weet niet wat er juist gebeurt is.’ antwoordt ik. Ze kijkt me aan. ‘Leg eens uit.’ beveelt ze me bijna. Na mijn verhaal kijkt Anke me nogal vreemd aan. ‘Dus jullie hebben niet gekust.’ zegt ze bijna teleurgesteld. ‘Nee, ik denk het niet.’ antwoord ik. We brengen de glazen naar binnen en hoofdschuddend beantwoordt ze de blikken van de andere: ‘Louis vertelt de waarheid.’ Ik kijk naar Louis, hij kijkt me even aan en glimlacht. Ik deel het drinken uit en ga zitten. Ik zit naast Louis. Hoe toevallig. Hij neemt zijn mobiel en heeft een sms. Ik kan stiekem meelezen. En zie dat het Harry is. Geheimdoenerij in mijn huis? Ik dacht het niet. Stiekem lees ik mee. Ik kan m’n ogen niet geloven. Heeft hij het nu over wie ik denk waar hij het over heeft?

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen