Wake up!!!
'Wakker worden!' wordt ik de volgende ochtend wakker geroepen. 'Sta op slaapkop!'
Ik open m'n ogen en kijk in de lelijke gezichten van m'n kamergenootjes.
'Ja, doe rustig' zeg ik boos. 'Het is pas half acht hoor! Het is weekend!'
'Weten we!'
'Maar we wouden je gewoon wat dingen vragen'
'Nou, vraag maar' zeg ik terwijl ik zuchtend rechtop ga zitten.
'Waarom zit je ineens bij ons in de afdeling?'
'Omdat dat van Perkie moet...'
'Wie is nou weer Perkie?'
'Perkamentus'
'Waar zat je eerst dan?'
'Bij zwadderich'
'Uhm... Ik moet even iets doen, doei!' zegt één van de twee, alsof ze bang is ofzo.
'Dan zat je bij Draco!' zegt de ander.
'Ja, dat weet ik' zeg ik.
'Hij is leuk hè?!'
'Huh, hij heeft een hekel aan iedereen die in Griffoendor zit hoor,' zeg ik terwijl ik haar verbaast aankijk 'dus ook aan jou'
'Weet ik, maar hij is wel knap'
'Jesus, je moet niet alleen naar het uiterlijk kijken, maar ook naar het innerlijk!'
'Ja, weet ik, net als bij deze kamer. Daarom heb je zeker voor deze kamer gekozen. Omdat het hier gezellig is en het je niet uitmaakt dat het een rommel is.'
'Nee, omdat het moest'
'Oh...'
'Maar ik moet zo naar Perkie. Dus ik ga douchen, doei'
Ik pak m'n zwarte joggingbroek, een groen topje en m'n zwarte ugg's. Niet dat ik die kleuren echt super mooi vindt om te dragen ofzo, maar je moet kleding in de kleuren van je afdeling dragen...
Ik ga douchen, kleed me aan, styl m'n haar en doe make-up op. Als ik klaar ben kijk ik op de klok om te zien hoe laat het is.
Nog net genoeg tijd om Draco een brief te sturen.
Ik pak een veer, inkt en perkament en begin te schrijven.
Is het nog een beetje te overleven daar zonder mij?
Hier gaat het wel, behalve dan dat ik jou en Blaise veel te erg mis, in een lelijke kamer slaap waar alles overhoop ligt met een kind dat bang voor me is omdat ik bij jullie hoor en een kind dat jou van me af wil pakken, dat Perkie 2 Wemels opdracht heeft gegeven om de baas over me te spelen en dat ze willen dat ik me als Griffoendorder ga gedragen...
Ik denk trouwens niet dat ik jou weer snel ga zien want betwijfel of ik de lessen mag volgen die we samen hebben.
Misschien krijg ik daar zelfs privéles voor.
Dit is net een gevangenis weetje,
Maarjha, ik overleef het wel.
Hou van je.
Kuss, Jess.
Als ik weer op de klok kijk zie ik dat het vijf voor negen is en ik dus nog vijf minuten heb voor ik op Perkie's kantoortje moet zijn.
Ik vraag Naomi (dat meisje bij wie ik in de kamer moet slapen en op Draco is) of ze de brief aan Draco wil geven en loop de deur uit.
Reageer (9)
:Xniice
1 decennium geledenLeuk<33
1 decennium geledenSnel veder!
door
1 decennium geledenVerder<3
1 decennium geledenSuper!
1 decennium geledensnel verder