Na nog een uurtje rijden kwam de trein aan en stond de gigantische reus genaamd rubeus te zwaaien en riep: 'EERSTE JAARS HIEEEER!'Ik liep naar hem toe en wachtte op de andere eerste jaars. Nog geen kwartier later zaten we in de bootjes naar zweinstein.

Toen ik op zweinstein aan kwam bekeek ik het reusachtige gebouw. Met de grote groep eerste jaars liepen we naar binnen richting de grote zaal. Een heks genaamd prof Anderling legde ons uit dat zodadelijk de sorteerceremonie begon. We werden dan ingedeeld in Griffoendor, Zwadderich Huffelpug of Ravenklauw. De grote deuren gingen open en we liepen naar binnen. Prof Anderling ging voor een krukje staan met een oude bruine versleten hoed. Ik vroeg me af wat ze ermee ging doen dus ik keek in het rond. De eerste die ik zag was een jongen met vel blond haar. Ik tikte hem op zijn schouder en vroeg: 'Eh, weet jij wat ze met die hoed doen.' De jongen antwoorde met: 'Dat zie je zo wel!' Nounou lekker aardig dacht ik bij mezelf. Prof Anderling riep een meisje naar voren genaamd: Laura Amerald. Ze zette de hoed op het meisje haar hoofd en de hoed begon te spreken. Ik schrok me dood. hij riep: 'HUFFELPUF!' Na nog wat kinderen was ik aan de beurt. Ik ging op het krukje zitten en kreeg de hoed op mijn hoofd. Zo te horen dacht hij na: 'Hmm, je bent sluw genoeg voor zwadderich.. Maar dapper genoeg voor Griffoendor. Ik weet het! Het word ZWADDERICH! Opgelucht kon ik weer ademhalen en ging zitten aan de grote tafel van Zwadderich. Een aantal mensen feliciteerden me.

Reageer (2)

  • Sectumsempra

    nu zit ze bij draco in de afdeling yay ;D

    1 decennium geleden
  • Alura

    Fanny Go on (nerd)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen