Foto bij School deel 2

Frans was een lacher geworden. De docent mocht mij overduidelijk niet en begon mij een hele preek in het Frans te geven over dat ik mijn mond moest houden. Toen ik haar zei dat ze le in plaats van la had gezegd werd ze zo woedend dat ze me er uit stuurde. De directeur kwam niet meer bij van het lachen toen ik hem uitlegde waarom ik er uit was gestuurd en had er voor gezorgd dat ik Frans kon laten vallen. De Duitse les zat alleen vol dus ik kreeg een tussen uur in de tijd dat ik anders Frans zou hebben. Toen de Frans docent mij daarna in het computer lokaal vond sprong ze zo'n beetje uit haar vel terwijl Luuk en Alex op de achter grond dood gingen van het lachen. Ze begon me weer een hele preek in het Frans te geven, waarna de directeur het computerlokaal in kwam om te kijken wat er aan de hand was. De directeur begon toen heel gebroken Frans tegen mij te praten en deed alsof hij dacht dat ik geen Nederlands kon waarna de Frans docente woedend het computer lokaal uit liep schreeuwend dat ze ontslag nam. De Franse les viel uit en Luuk vertelde me dat dat minimaal 1 keer in de maand gebeurde.

'Is het je nu al gelukt om een docent schreeuwend weg te laten rennen?' vroeg Paul in de pauze. Ik zat met Luuk, Ingrid, Tiffany en Alex in de aula en ze keken Paul een beetje benauwd aan.
'Dat telt niet dat was de conciërge!' zei ik.
'En dat verhaal over je wiskunde leraar?' vroeg Paul. Ik werd knal rood.
'Dat telt ook niet,' mompelde ik. Paul schoot in de lach en ging bij Scot aan tafel zitten.
'Ik begrijp die groep niet,' mompelde Tiffany. 'Die twee passen totaal niet bij elkaar als vrienden.'
'Scot is een eikel en Paul is eng,' zei Alex. 'Ze passen heel goed bij elkaar.'
'Paul is eng?' vroeg ik verbaasd.
'Ja,' zei Alex. 'Waar ken je hem eigenlijk van?' Ik schoot in de lach.
'Hij is mijn broer,' zei ik.
'O, sorry,' zei Alex en trok bleek weg.
'Het geeft niet,' zei ik. 'Maar ik vraag me wel af waarom je hem eng vind.'
'Wel een keer werd hij boos en toen...' Alex rilde. 'Je wilt hem niet boos hebben.'
'Scot ook niet,' mompelde ik en ik nam een hap van mijn sandwich.
'Kom je vanavond ook?' vroeg Ingrid ineens toen het ongemakkelijk stil werd. 'Het is bij Luuk.'
'Ze weet niet eens wat we gaan doen,' zei Luuk lachend.
'We hebben een video opgenomen,' legde Tiffany uit. 'Ingrid filmde, Luuk, Alex en ik zongen en Peter heeft het voor ons bewerkt met allerlei effecten er in. We weten nog niet hoe het er uit gaat zien.'
'Peter?' vroeg ik.
'O, Peter is een beetje een nerd, maar echt super aardig,' zei Alex. 'Hij is vorig jaar afgestudeerd op vwo en is nog niet eens 16! Hij doet dit jaar over met alleen talen. Dus hij is niet veel op school, maar ik dacht dat hij er vandaag zou zijn.'
'Hij is er ook,' mompelde Tiffany. Ze knikte onopvallend naar Peter die met gebogen hoofd snel hierheen kwam lopen. Halverwege hield Scot hem tegen en zei iets tegen hem. Peter schudde zijn hoofd en ik zuchtte.
'Ik ga Scot een rot schop geven als hij iets gemeens tegen Pupps zegt,' mompelde ik.
'Pupps?' vroeg Ingrid lachend. 'Als iemand hem zo noemt word hij echt woedend!'
'Alleen ik mag het zeggen,' zei ik schouderophalend. Tiffany trok een zuur gezicht.
'Tiffany heeft een crush op Peter,' zei Luuk lachend.
'O, relax,' zei ik'. 'Peter is gewoon aardig als vriend. Niets meer.' Ze zuchtte opgelucht en we keken met zijn allen weer naar Scot die Peter ineens een duw gaf. Paul hield hem tegen en zei iets, maar Scot wilde verder gaan en hem een schop geven.
'Nu ben ik het zat,' zei Luuk. Hij stond op en liep naar Peter om hem overeind te helpen.
'Laat hem liggen en ga muziek maken,' riep Scot naar Luuk. 'Mislukte Justin Bieber.' Hij gaf Luuk een duw, die zo hard was dat hij op de grond terecht kwam.
'Scot,' zei ik terwijl ik naar hem toe kwam en lief glimlachte. 'Laat ze met rust of ik laat je wormen eten.'
'Dat zal tenminste wel lekkerder smaken dan het eten dat je gister bereide,' zei Scot. Hier en daar klonken oeh geluiden. Ik ging vlak voor Scot staan en bracht mijn lippen naar zijn oor.
'Je bent schattig als je slaapt,' fluisterde ik zachtjes. 'Komt er vast door dat je mijn naam fluistert.'
'In je dromen,' zei Scot.
'Inderdaad,' zei ik met nog altijd mijn lippen bij zijn oor. 'Je moet de groeten van Kelly hebben.' Hij keek me stom verbaasd aan. Ik draaide me om hielp Luuk en Peter overeind en wilde rustig terug lopen naar de tafel. Ineens greep Scot mijn hand vast en sloeg me met zijn anderen hand vol in mijn gezicht. Ik had de stoot met gemak af kunnen weren, maar deed het niet.
'Zoveel voor die blauw band van je,' gromde Scot en hij liet mijn hand los. Hij draaide zich om en kreeg een vuist vol op tegen zijn kaak.
'Blijf met je poten van mijn zusje af, Scot,' gromde Paul. Paul hielp me overeind en ik glimlachte liefjes naar Scot toen Paul het niet zag.
'Eikel,' fluisterde ik zachtjes. Ingrid kwam aanrennen met een theedoek vol ijs en ik ging met een triomfantelijke grijns terug bij hen aan de tafel zitten.
'Dat had je niet moeten doen,' zei Peter. 'Moet je je gezicht zien!' Op dat moment stapt de directeur naar Scot toe.
'Nee, het was het wel waard,' mompelde ik. 'Je moet je niet zo met je laten sollen.'
'En wat was dat blauwe band gebeuren?' vroeg Alex.
'Wel ik had met gemak met twee vingers af kunnen voeren naar het kantoor van de directeur, maar dit leek me iets handiger,' zei ik.
'Meisjes slaan is nou niet bepaald cool, zeker niet als het het zusje van je vriend is,' zei ik.
'Ik denk niet dat we die wormen morgen nodig hebben,' zei Luuk. We schoten met zijn allen in de lach en Peter keek me stomverbaasd aan.
'Wilde jullie..? geweldig!' riep hij uit. We moesten nog harder lachen en ik haalde voorzichtig het ijs van mijn wang.
'Wow, Iza, heel je wang is dik!' zei Luuk geschrokken.
'Je kan dat ijs er maar beter op houden,' mompelde Ingrid. Ik knikte.
'Maar, het was het nog steeds waard.'

Reageer (1)

  • NewAddiction

    Ik vind Scot al vanaf het begin een griezel en nu bewijst hij 't nog is een keer. (:
    De Frans docent lijkt een beetje op mijn lerares Frans. Die scheld de hele tijd in het Frans en noemt mijn klas onopgevoede rot kinderen. Ik heb al een keer een klacht tegen haar ingediend en sinds dien heeft ze een hekel aan me. (A)Erg nuttige info... *kuch kuch*
    Btw, hoe krijg je het voor elkaar om zoveel hoofdstukken te schrijven in zo'n korte tijd? O.o Ik doe minstens twee weken over één hoofdstuk. Xd

    Xo Robin

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen