A new job?
“Kom dan maar bij ons. Maar niet te lang. Over een week ga je ergens anders heen.” “Deal.” Zeg je blij en omhelst je moeder. “Ik heb deze week nog een baantje.” En je loopt met je tas naar de slaapkamer.
Die week ben je druk bezig om een baantje te zoeken. Het is al Woensdag en je hebt nog steeds niks gevonden. Je besluit om dan weer samen met Daan kranten op te halen in de buurt. Veel mensen hebben jullie al raar aangekeken maar steeds kwamen jullie met et zelfde smoesje dat jullie kranten verzamelen om het milieu te beschermen. Je dacht eerst dat het een slappe smoes was maar iedereen gelooft het zelfs Lucas.
Het is nu Zaterdag, de laatste dag dat je nog bij je moeder intrekt, en je hebt nog steeds niks gevonden. Je wordt bijna wanhopig. Je leest nu de laatste krant en besluit om het eerste redelijke baantje dat je ziet aan te nemen. Het enige probleem is dat het bijna allemaal stripclubs zijn, en dat is niet bepaald je droombaantje. “YES!!!!!!!!” Je springt op, pakt je jas, pakt je laatste geld en rent naar het internetcafé om de hoek. Helaas zijn al de computers bezet. Dan maar wachten.
Na 25 minuten is er eindelijk een computer vrij. Je opent je mail en begint een berichtje te schrijven.
Beste Meneer/Mevrouw,
In de krant stond een advertentie over een baantje als huishoudster.
Ik zou graag willen solliciteren voor die baan.
Ik wil niet onbeleefd klinken maar kunt u misschien zo snel mogelijk antwoord geven?
Met vriendelijke groet,
Jessica Verwaard.
Je leest je berichtje nog eens na voordat je je kan bedenken klik je op verzenden.
Aangezien je voor een uur betaald hebt blijf je nog even op internet en praat met je vriendinnen op msn terwijl je je e-mail nog aan staat. Na een paar minuten hoor je een deuntje voor je mail. Je ziet dat het van ene mevrouw Simons komt met de titel: Baantje. Gespannen open je de mail.
Reageer (1)
*klik* verzenden^^
1 decennium geleden(*klik* volgend hoofdstuk:) )