If you believe - 6
De ticketverkoop is rond de middag. Nel haar mama heeft beloofd dat ze een berichtje gaat sturen met informatie. We mogen wel niet met onze gsm bezig zijn op school, maar stiekem lukt ook wel.
's Morgens gaan we weer achter Nel zoals gewoonlijk. Het eerste waar ze over begint wanneer ik haar zie, is natuurlijk de ticketverkoop. We zijn allebei zo nerveus als het maar kan zijn. En als ik nerveus begin te worden of ben, denk ik altijd vrij negatief. Nu dus weer. Ik krijg na een paar negatieve zinnen gezegd te hebben een kleine duw. "Of je gaat positief doen of je zwijgt gewoon." Ik kies voor de tweede optie en zeg niks meer. Plots wordt er op de radio gesproken over one direction en het concert. We kijken angstig naar elkaar en denken precies hetzelfde: niet veel mensen mogen snel doorhebben dat ze de tickets vandaag verkopen. Misschien wel een beetje egoïstisch, maar we willen gewoon goede plaatsen.
Op school gaat alles zoals gewoonlijk. Alleen gaat de tijd 100 maal trager voorbij. Het lijkt wel eeuwen te duren tot de middag. Maar dan gaat eindelijk da bel voor de middagpauze. Ik loop naar de refter waar Nel al zit. Voor ik nog maar hallo kan zeggen, begint ze al:
"Ik heb nog steeds niets gehoord van haar." Voor deze ene keer is zij de grote zenuwachtige van ons twee. Ik was ondertussen, door de saaie lessen, al een beetje rustig geworden. We eten en gaan een halfuurtje later de eetzaal uit. Op weg naar de toiletten komen we Jason tegen. "Aha, de 1D-girls zijn hier. Nog eens sorry van dat smsje he. Ik kon het gewoon niet laten. Maar goed, gaan jullie naar het concert?" " Ik haat je nu eigenlijk een beetje. Maar ja, haar mama gaat bellen voor de tickets." Zg ik al wijzend naar Nel. Plots schrikt Nel uit het niets. "Phaedra, we moeten naar de wc, NU." "Wat is er Nel? Je maandstonden te vroeg gekregen?" "Haha,", zegt ze sarcastisch, "wat ben je toch zo grappig he Jason." Nu wendt ze zich naar mij. "Ik heb een bericht gekregen." We zeggen Jason gedag en lopen naar de toiletten. Nel gaat in een wc-kotje. "Is hier iemand anders dan ons?", vraagt ze een minuutje later. "Neen, just we." "Oke." Ze begint luidkeels te gillen. "Je mocht me wel waarschuwen voor dat." "We hebben tickets, de vierde rij!" Nu begin ik ook te gillen. Nel komt het kotje uit en knuffelt me dood. Daar staan de gelukkigste meisjes op de wereld te knuffelen... in de wc.
Weer een nieuw stukje, hehe. En morgen ga ik naar Oostende! Het Q-beach house en zo, super leuk Hope you like it xxx
Reageer (1)
Het q-beachhouse is zo leuk, ik ben er onlangs nog geweest. Ik was met Astrid op de foto gegaan (:
1 decennium geledenDit stukje is echt leuk, snel verder xx