#136.
Laat mij even een dialectische uitbarsting doen. Mowuk, da is ier nie mji geweune?! Ik heb er in korte tijd vijf abo's bijgekregen! Wie jullie ook zijn, héél erg bedankt. Uit de grond van mijn hart.
BlackLeather: Ik ging bijna een traantje wegpinken bij je reactie. Ik kan denk ik niet beseffen hoe sommigen in dit verhaal zitten en meeleven. Net zoals jullie soms op een deeltje zitten te wachten, zit ik soms te hopen op reacties.
ZeroGravity: ik heb je reacties die mij vertellen hoe je mijn verhaal en ieder woord ervan doorziet zo gemist.
Het is ein-de-lijk zover. Hoe lang heb ik hier niet naartoe gewerkt? Hoe lang heb ik dit bewust uitgesteld en hoe lang heb ik niet gewacht op het 'ideale' moment? Dit is het en het is alles behalve de perfecte timing, maar dat is het hem net. Dat zorgt er net voor dat het geheel klopt.
Liefste Bill
Wat je in deze brief zal lezen is iets wat je volgens mij totaal niet had zien aankomen. Ik wil, denk ik, ook niet weten wat er op dit moment door je heen gaat terwijl je blik over deze regels glijdt. Ik kies er bewust voor om je dit te laten lezen in mijn bijzijn. Zo wil ik het. Ik ben al laf genoeg geweest.
Ik moet eerst en vooral iets belangrijks uitsluiten. Ik zie je graag en ik ben het lot zo dankbaar dat het me tot bij jou gebracht heeft. Mijn hart is van jou, dat is het al geweest sinds de eerste noten die ik van je hoorde en ik weet ook dat ik jouw liefde op het eerste zicht ben. Ik besef maar al te goed wat ik op het spel aan het zetten ben.
Laat me uitleggen waarom ik dit schrijf. De woorden die je zal lezen kan ik gewoonweg niet luidop tegen je zeggen. Ik zou het niet aankunnen om te zien hoe de pretlichtjes in je ogen langzaam uitdoven. Al maandenlang word ik verscheurd en verteerd en de afgelopen dagen heeft alles een summum bereikt. Ik kan niet meer. Of beter gezegd, ik wil niet meer doen alsof, want ik heb je nodig.
Je moet zelf ook wel gemerkt hebben dat er soms iets met me was, hoewel ik het met man en macht heb proberen te verbergen. Tom heeft me over jullie gesprek verteld. Hij weet wat er met me is en alsjeblieft vergeef het me. Ik wil je het hele verhaal vertellen en dat meen ik.
Ik wou dat ik jou kon sparen van deze pijn, maar mijn leven behoort tot jouw leven. Laat geen tranen vallen, Bill. Ik verafschuw je lichaam niet, maar ik kan je niet geven wat jij nodig hebt. Noch fysiek, noch psychologisch, want mijn lichaam is ziek. Ik heb aids, of eigenlijk hiv, maar erg lang zal het niet meer duren voordat het monster in me definitief losbreekt en ik de strijd zal moeten opgeven.
Ik kan feitelijk niet van je verlangen dat je mij dit vergeeft. Ik kan alleen maar hopen dat je probeert te begrijpen wat ik doorgemaakt heb. Het was mijn bewuste keuze jou hier zo lang mogelijk uit te sluiten, dat net omdat je zoveel voor mij betekent. Maar de ballast wordt te groot en ik kan het niet langer aan op deze manier. Ik voel hoe het op onze relatie drukt en hoe mijn stemmingswisselingen mezelf kapotmaken en me mijn kracht ontnemen.
Hoe kan ik je nog gelukkig maken en hoe kan je nog van me houden, wetende dat ik stervende ben? Soms wou ik dat ik het lot kon omkeren of zelf in handen had. Het spijt me dat ik je hierin meesleur.
Chaya
Reageer (9)
Ja. Jij. Ik vind het dus echt helemaal geweldig dat je die brief gewoon in een hoofdstuk zet. Geen poespas eromheen -want tranen, van wiens kant dan ook, geschreeuw en ontzetting, of wat je dan ook gaat brengen ná deze brief, zou alleen maar af doen aan het effect ervan.
1 decennium geledenEn ik denk dat je in de brief precies de juiste woorden hebt gebruikt. Ook omdat je steeds "het lot" laat terugkomen in je woorden. I love that.
Verder... to be honest, heb ik niet zoveel te zeggen. First time I'm absolutely speechless, actually. Want normaal gesproken lul ik dan wel wat om de zaken heen door onzin op te schrijven, maar ik denk niet dat dit het gepaste moment is om dat te doen.
Het is vreemd om alles waar dit verhaal om draait plotseling zo confronterend zwart op wit te zien. Wat nogal raar is, aangezien ik het zelf niet geschreven heb. En. ik weet niet.
Ik heb eigenlijk geen flauw idee wat ik moet zeggen. Serieus niet. Alleen. Dat ik je voor dit stuk, en je hele verhaal, en al die gevoelens en dat drama dat je erin stop, nog eens een staande ovatie geef. Alsof alles in dit stuk perfect samenkomt. Jesus.
I can't even.
And I'm sorry, want je verdient een veel betere reactie dan dit nu "het" eindelijk gebeurt. Maar nu "het" eindelijk gebeurt, weet ik gewoon niet meer wat te zeggen.
<3
Prachtig! Meer moet er niet gezegd worden, want dan draai ik er toch maar om heen.
1 decennium geledenx
Oké. Ik ben kalm. Deze brief is gewoon... Wauw.
1 decennium geledenPrecies wat ik had verwacht. Maar ook weer niet.
Hij is prachtig. Echt. Dat is het enige wat ik er echt over kan zeggen.
Maar je wist natuurlijk ook al dat ik jouw hele story gewoon awesome vindt. (:
Ik hoop dat het volgende deeltje heel snel komt, want ik wil Bill's reactie weten.
&veel plezier bij de film.
WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH! O.O
1 decennium geleden