Mia, naast mij, kijkt het meisje boos aan. In haar ogen is te zien dat ze de persoon voor ons echt niet mag en ook niks met haar te maken wil hebben.
Paul komt ook naast Mia staan. Hij kijkt haar vragend aan maar voor Mia of ik iets uit kan leggen doet de bitch van de school, Ashley, haar mond open.
“Paul, wat leuk dat je erbij komt. Destiny wou mij net uitleggen wat er aan de hand is.” zegt Ashley op mierzoete toon, waardoor te horen is dat ze echt aan het liegen is.
Paul kijkt Ashley niet aan, maar kijkt straal langs haar heen naar de tafel waar zijn vrienden aan zitten. Ik weet niet hoe het komt maar opeens staat iedereen van de tafel op en komt onze kant uit lopen.
Kim kijkt mij nieuwsgierig aan, net als Jacob. De rest kijkt alleen maar chagrijnig naar Ashley.
Ze komen allemaal naast en achter ons staan. Kim komt naast mij staan.
Ashley zucht. “Dus je haalt je vriendjes erbij. Ik had het moeten weten. Zielige mensen trekken elkaar aan. Geen wonder dat jullie het voor huilende Destiny opnemen.” zegt Ashley nog steeds op poeslieve toon, maar in haar ogen is te zien dat ze niet meer zo veel vertrouwen heeft in zichzelf.
Ik zucht. Daar gaat mijn wens dat niet iedereen te weten komt dat ik gehuild heb.
Kim kijkt mij even twijfelend aan. Waarschijnlijk weet ze niet zeker of ze Ashley moet geloven.
“Ashley.” zegt Paul op zwaar geïrriteerde toon. “Je weet dat je het niet tegen ons op kan nemen. Dat kan niemand. Dus ga gewoon naar je eigen zielige vriendjes.” gaat Paul op dezelfde toon verder.
Ashley kijkt hem verontwaardigd aan.
Jacob doet er een schepje boven op. “Ashley ga. Of wil je net als de vorige keer koffie over je hoofd?” zegt hij op dezelfde zwaar geïrriteerde toon als Paul.
Ashley werpt nog één vernietigende blik op de groep en loopt dan weg. Waarschijnlijk op weg naar haar zielige vriendjes.
De bel gaat en Kim kijkt mij vragend aan.
Ik pak mijn rooster en zie dat ik tekenen heb. Dat vertel ik Kim.
Er verschijnt een glimlach op de gezichten van Mia en Kim.
“Dat hebben wij ook.” zeggen ze in koor. Ik kijk Mia verbaasd aan. “Maar jij bent toch jonger dan ons?” vraag ik.
Mia kijkt mij lachend aan. “Ja, maar ik heb een klas overgeslagen.” zegt ze terwijl we het lokaal binnenkomen.
Ik ga gewoon bij Kim en Mia aan tafel zitten. Al snel komt ook de lerares binnen. Ze kijkt het lokaal door en als ze mij ziet glimlacht ze even als begroeting. Dan begint ze de les.
“Hallo dames en heren. Allemaal weer welkom bij de tekenles. Ik heb een geweldige opdracht bedacht, al zeg ik het zelf. Jullie gaan tekenen in zwart/ grijs/ wit wat jullie als laatste gedroomd hebben.” zegt ze waarna ze gelukzalig zucht en dan met haar vingers knipt.
Dan komt iedereen in actie. Ik blijf daarentegen zitten, want de lerares komt op mij af.
“Hallo. Jij bent vast Destniny. Ik ben Delaiha Storm, de tekenlerares. Ik hoop dat je de lessen leuk zal vinden. Veel teken plezier.” zegt ze waarna ze weer terugloopt naar haar bureau.
Ik kijk haar verbaasd na.
“Apart persoon hè?!” zegt Mia lachend waarna ze een papier voor me neerlegt.
“Ja dat wel. Maar ze geeft wel hoge cijfers.” zegt Kim waarna ze een potlood voor me neerlegt. Als ze zijn gaan zitten kijken ze mij vragend aan.
“Wat ga je tekenen?” vraag ik aan Mia voordat ze aan mij kunnen vragen wat ik ga tekenen.
Mia begint te glunderen. “Schoenen.” zegt ze dan waardoor Kim en ik in de lach schieten.
“En jij?” vraag ik dan aan Kim.
Kim begint te blozen. “Jared.” zegt ze dan zachtjes.
“En jij?” vraagt Mia dan overenthousiast.
“Dat zie je vanzelf wel.” zeg ik geheimzinnig.
Dan gaan we allemaal druk bezig. Soms probeert Mia te kijken, maar dan doe ik mijn arm over mijn tekening en dan hoor ik haar zuchten.
Even voordat de bel gaat vraagt de lerares om de aandacht.
“Mensen nu moeten jullie elkaars tekeningen gaan bekijken. Maar alleen die van je eigen tafelgroepje anders wordt het zo'n drukte.” zegt ze waarna ze weer met haar vingers knipt.
Ik draai mijn papier om zodat ze mijn tekening nog niet kunnen zien.
Mia laat vol trots haar prachtige tekening zien van de schoenen. Elegante hoge hakken.
Dan laat Kim haar tekening aarzelend zien. Het lijkt in geen enkele manier op Jared, maar ze heeft erg haar best gedaan.
Dan laat ik mijn tekening zien van de wolf.
Kim en Mia happen naar adem.

Reageer (2)

  • liefmeisjex

    leuk!!!!!
    je schrijft echt geweldig!!!
    snel verder!!!!
    xxx

    1 decennium geleden
  • fruityelixer

    Hihi heel leuk!!! xD zit nu helemaal te fantaseren over welke schoenen er op de tekening te zien waren :P heel snel verder, je schrijft super goed!!!(flower)xxx

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen