Na lang nadenken zijn er twee dingen die waar kunnen zijn. De eerste is, dat mijn vader nooit van me heeft gehouden, hij besteed sinds we hier zijn alleen aandacht aan Emerald, omdat hij wil dat hij mij vermoord. Dan heeft hij nog maar één kind om voor te zorgen. Alleen had hij me dan nooit laten trainen, en met één kind wordt zijn leven niet beter.
De tweede optie is, dat hij wil weten wie van ons het beste is, omdat hij gewoon een stomme arrogante zak is. Dán kan ik alleen maar hopen dat we allebei dood gaan.
Achter in mijn hoofd zit nog één optie. Maar die geloof ik eigenlijk niet. Alles kon gewoon toeval zijn.
Ik schud mijn hoofd, maar houd gauw op als ik zie dat iedereen me aankijkt. Als we alle boetes hebben gekeken, sta ik op om te gaan slapen. Uitgeput kruipt ik onder de dikke, wollen deken van de trein en val in slaap.
Ik schrik wakker van het geklop op mijn deur. Ik val bijna uit bed en strompel naar de deur. Ik kijk in de slaperige, maar toch opgewekte ogen van mijn vader.
Hij loopt naar binnen en gaat op mijn bed zitten.
‘Wat is je plan?’ Vraagt hij, terwijl hij uitnodigend naast zich op mijn dekbed klop. Ik neem naast hem plaats en kijk hem niet begrijpend aan.
‘Om de Camera’s van je te laten houden.’ Duidt mijn vader aan.
Slaperig knipper ik met mijn ogen. ‘Is dat iets waar ik me nu druk om moet maken.’ Ik probeer het boos te laten klinken, maar mijn gaap overheerst het.
‘Je moet je daar zeker nu zorgen over maken. Zo lang de tijd heb je niet meer.’
‘Waar maak jij je druk om. Emerald overtuigd de Camera’s wel. Hij wint wel.’
Mijn vader pakt mijn polsen stevig vast. ‘Ik wil dat jij wint.’ Zegt hij zacht, maar toch dringend.
Ik probeer me met al mijn kracht uit zijn greep los te wrikken. Maar ondanks mijn sterkte, is mijn vader alsnog sterker.
‘Is het feit dat mijn broer meedoet nog niet genoeg dan?’ Vraag ik.
Mijn vader knikt langzaam.
‘Ik denk er vannacht wel over na. Ik kan beter nadenken als ik alleen ben.’ Zeg ik, mijn gaap verbergend achter mijn arm.
Mijn vader staat op zonder iets te zeggen en laat mij alleen achter in mijn kamer.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen