Living forever 18.4
Tom
Het begon koud te worden binnen en ik kreeg het gevoel alsof er iets mis was, maar kon er niet bij wat het was. Nathan en Jay kwamen de keuken binnen lopen.
'Wat doe je in de keuken?' vroeg Nathan verbaasd. 'Het is niet alsof je eet.' Hij had een ijzeren bal in zijn handen waar hij mee speelde.
'Doe jij dit?' vroeg ik.
'Wat?' vroeg Nathan verbaasd.
'Er is iets mis,' zei Jay en liep naar buiten. Ik volgde hem en achter ons protesteerde Nathan.
'Wat...' Ik verstijfde. 'is er...' Nathan liep tegen me op. 'Mis?' Toen zag hij het ook. 'Hoezo is het hele meer bevroren?' Jay en ik liepen naar Max en Siva toe. 'Hé, hoezo is het hele meer bevroren?'
'Stel geen vragen die niemand van ons kan beantwoorden Nathan,' zei Max gespannen. 'Er komt iets aan.' We bleven doodstil staan wachten.
'Komt dat iets snel, want ik krijg het koud,' zei Nathan zachtjes. Iedereen keek hem stomverbaasd aan. Toen stortte er iets neer in het meer. Het ijs vloog door de lucht en het was niet dun of zo nee wel dertig centimeter.
'Die moet hard neergekomen zijn,' zei Siva zachtjes.
'Ik ga wel,' zei Nathan en hij rende over het water naar de plek waar het "iets" onder water is gegaan. 'Het is onderwater en er ligt hier bloed!'
'Haal hem dan uit het water!' riep Jay.
'Het is een elf, Jay,' zei Max. 'Er is een reden waarom ze op water kunnen lopen.'
'Ik ga wel,' zei Siva. 'Het is niet dat ik kan verdrinken of zo.'
'Nee, ik ga,' zei Jay.
'Jongens als ik met magie het er uit haal,' begon Max. ZE begonnen allemaal door elkaar te praten terwijl Nathan nog altijd bij het wak stond. Hoofdschuddend liep ik het ijs op en rende voorzichtig naar Nathan.
'Pas op, het ijs smelt,' zei Nathan. 'Het "iets" is behoorlijk heet, om hem heen kookt het water!'
'Zal ik dan maar gaan?' vroeg Siva die ineens naast me stond. Ik schrok me kapot en viel bijna in het water.
'Je bent onsterfelijk, maar kan je zelf wel branden!' zei ik.
'Jij bent sterfelijk en kan je zelf branden,' zei Siva. 'Laten we op veilig spelen.' Hij sprong het water in.
'Hij is gestoord,' merkte Jay achter me op, waardoor ik weer schrok en weer bijna in het water belande.
'Ik "het" niet uit het water krijgen,' zei Max. 'Ik kan helemaal geen magie op hem of haar uit oefenen.'
'Maak Siva voor de zekerheid ongevoelig voor hitte,' zei Nathan. 'Want het is behoorlijk warm daar!'
'Het meer is bevroren!' zei Jay en zakte door het ijs. Proestend kwam hij boven.'zei het niet voor lang.' Ik trok Jay het water uit en liep Samen met hem en Max naar de kant, waarbij Jay nog een keer door het ijs zakte. Vanaf de kant zagen we hoe Nathan het "iets" uit het water haalde en daarna Siva hielp.
'Wat is het?' vroeg Jay.
'Het lijkt nogal bloederig,' zei ik verbaasd. Toen slaakte het "iets" een schreeuw en wees naar Siva.
'Jij! Ik dacht dat je dood was!' Zelfs vanaf hier kon je het verbouwereerde gezicht van Siva zien. 'Maar je viel!'
Nieuwe hints voor de wedstrijd. Raad van Siva is en ik zet er op 1 dag 5 hoofdstukjes op.
Reageer (2)
ENGEL!
1 decennium geledenOke hier kom ik met mijn fantasie. Siva is een vuurvliegje .
1 decennium geledenik weet het echt niet