Foto bij Ch.75 - Happy 1 year

(pov Maria)
Het was de dag van Allyson haar verjaardag. Ik was al vroeg wakker en haal Joe’s armen van me af. ‘’wat doe je’’mompelt hij. Ik grinnik ‘’niks, Allyson is wakker’’.
Ik haal Allyson uit haar bedje ‘’goedemorgen’’fluister ik zacht om de anderen in de bus niet wakker te maken. Ze keek me aan en gaf me een knuffel. Zachtjes wrijf ik over haar rug heen. ‘’gefeliciteerd’’fluister ik en druk een kus op haar hoofdje. Joe word wakker en gaat recht zitten en gaapt ‘’mag ik Allyson?’’. Ik knik en overhandig haar aan Joe.
Ik loop naar de kast en trek een skinny jeans met een topje.
Wanneer het wat later in de ochtend werd waren de anderen ook al wakker. We zaten al met Allyson aan de ontbijt tafel. ‘’goedemorgen’’mompelt Kevin moe. Ik glimlach ‘’goodmorning’’.
Meteen begon iedereen Allyson te feliciteren. ‘’Ze heeft niet eens tijd om te ontbijten’’lach ik en probeer Allyson eten te geven. Ze begon lachend met haar armpjes te slaan. Ik leg het broodje weg ‘’ach voor een keer’’. ‘’Oh wat gaat tijd snel’’. Ik knik en kijk naar Allyson. Ze kreeg al wat donkere haren. Ik glimlach en druk een kus op haar kruin.
Joe kwam eraan gelopen met het cadeau. ‘’kijk eens wat papa heeft’’grinnik ik wanneer ik het voor haar neus houd en pak het uit. Meteen begon ze naar het papier te grijpen en begon te trekken. Na een tijdje hadden we het los. Een nieuwe looprekje kwam tevoorschijn.
Kevin en Danielle kwamen er ook aan met een cadeau. ‘’oh dat had je niet hoeven te doen’’. ‘’jawel’’grijnst Kevin. We pakken het uit ‘’wauw Allyson, zo’n grote beer heb je nog nooit gehad’’. Ik kijk op en glimlach ‘’bedankt’’.
Nadat alle cadeaus zijn uitgepakt zet ik Allyson neer en laat haar spelen met haar nieuwe speelgoed.
‘’Joe niet vergeten dat we vandaag naar het ziekenhuis moeten voor controle’’. ‘’I know schat’’. Ik glimlach en druk een kus op z’n lippen. ‘’I love you’’fluister ik zacht in z’n oor. Hij begon te grijnzen ‘’I love you too’’. Ik glimlach en strijk met een vinger over z’n wang.

(pov Joe)
We parkeerden voor een ander hotel. ‘’mam, we gaan met de taxi naar het ziekenhuis,kan je even op Allyson passen’’. Ze glimlacht ‘’natuurlijk’’. Maria overhandigd haar aan Denise.
-inhetziekenhuis-
We melden ons bij de balie. ‘’de lift in en dan de eerste verdieping’’glimlacht ze. Ik knik ‘’bedankt’’. Ze glimlacht ‘’geen probleem, en nog gefeliciteerd’’. Samen met Maria loop ik de lift in en druk op het knopje.
‘’Hopelijk is het gezond’’zucht Maria. Ik glimlach ‘’natuurlijk, maak je geen zorgen’’.
De lift stopt bij de eerste etage. We stappen de lift uit en keken om ons heen, overal liepen zwangere vrouwen. ‘’nou schat, je toekomst’’grijns ik. Ze stoot me aan. Pijnlijk wreef ik over m’n arm ‘’sorry’’. We liepen naar de balie en vroegen naar de naam van de dokter.
Terwijl we zitten te wachten in de wachtkamer keek ik naast me waar een man naar z’n handen keek en nerveus op z’n knie tikte. ‘’gaat het?’’. Hij keek op en knikt ‘’m’n vrouw is aan het bevallen’’. ‘’gefeliciteerd, is dit je eerste?’’. Hij knikt. ‘’wat word het als ik vragen mag?’’. Hij haalt z’n schouders op ‘’we wouden het niet weten’’. Een dokter kwam aangelopen en ging voor de man staan ‘’gefeliciteerd, u hebt een gezond mannetje’’. Ik glimlach ‘’gefeliciteerd’’. Meteen stond hij op ‘’danku’’. Ik schud hem de hand terwijl hij met de dokter mee loopt. Maria grinnikt ‘’dat word jij later’’. Ik grjins ‘’nou misschien wel’’.
De volgende dokter was voor ons. ‘’Meneer en mevrouw Jonas?’’. We stonden op en lopen achter de man aan. Eenmaal in de kamer schudden we elkaar de hand. ‘’Spannend dit, is dit jullie eerste kind?’’. Maria knikt ‘’nouja, ik heb al een dochtertje van 1, maar die is niet van hem’’. De dokter knikt.
Hij voert de standaard onderzoekjes uit. ‘’goed zullen we naar de echo kijken?’’. Maria knikt en loopt met hem mee naar een klein kamertje waar een bed in stond.
Maria hopt op het bed. Ik ging naast haar zitten. De dokter haalt het echoapparaat op en pakt een krukje en gaat zitten. ‘’dit kan koud aanvoelen’’. Hij smeert wat gel op haar buik en zet het apparaat aan.
Na wat zoeken hadden we iets kleins in beeld ‘’kijk, dit is het dan, het is nog heel klein’’. Ik kijk en glimlach. ‘’wauw’’glimlacht Maria. Ik glimlach en hou haar hand vast. ‘’is het gezond?’’. ‘’dat kan ik nu niet zien, maar het is op normale grootte dus ik maak me geen zorgen’’. Ik keek Maria aan ‘’zie je wel’’. Ze knikt. ‘’willen jullie een foto mee?’’. Ik knik. De dokter maakt Maria’s buik schoon en loopt weg om de echo op te halen. Ik help haar van het bed af. Ik kon niet wachten tot ik de rest de foto kon laten zien.

Reageer (2)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen