Willekeurige gebeurtenis
Ik dacht erover om nog een extraatje toe te voegen aan het spel, in de vorm van een soort 'willekeurige gebeurtenissen'. Maar alleen als minstens 17 personen akkoord zijn, daarom dus deze poll. --> genoeg personen akkoord, voorstel aangenomen!
Die gebeurtenissen zouden er voor zorgen dat bepaalde dingen anders lopen. Het is niet mijn bedoeling om dat elke dag/nacht te doen natuurlijk, en zeker de eerste twee rondes niet.
Hoe gebeuren die dan? Ik zal af en toe besluiten één van deze gebeurtenissen te laten plaatsvinden. Ik ga echter niet zelf kiezen welke, ik stuur een pb naar een willekeurige deelnemer met de rol 'burger', en hij of zij mag één van de mogelijkheden uitkiezen, of weigeren een extra gebeurtenis te laten plaatsvinden. (waarom burgers? omdat die verder niks 'speciaals' hebben, de anderen wel)
De sprekende muur
Iedereen zet in een pb naar mij één zin. Dat kan vanalles zijn, een verdachtmaking, een waarschuwing, een opmerking, … Als het maar over het spel gaat. Als de nacht valt zullen deze zinnen anoniem op een “muur” worden geschreven, die alle dorpelingen zullen lezen voor ze gaan slapen.
De besmetting
Deze nacht zal het slachtoffer van de weerwolven niet sterven, maar zelf in een weerwolf veranderen. De rol die het slachtoffer voordien had moet hij opgeven. Niemand zal weten welke rol uit het spel is verdwenen of wie er besmet werd.
Feestavond
In wakkerdam heeft iedereen zin er die avond op uit te trekken, even weg van de dagelijkse sleur. Ze zullen pas ’s ochtends terugkeren. Iedereen kiest waar hij of zij heen gaat (een pb naar mij): een galabal of op café. (het is de bedoeling dat ongeveer de helft van de spelers naar het bal gaat, de andere helft op café. Als er bij een van beiden te veel zijn, zal iedereen die nog niet gereageerd heeft automatisch naar het andere gaan). Na hun avond feesten zullen ze ook op die locatie in slaap vallen.
De weerwolven kunnen enkel iemand doden op de plaats waar zij zijn. Als zij zich dus opsplitsen zullen er die nacht twee doden vallen.
De ziener kan enkel een identiteit opvragen van iemand die op dezelfde plaats is.
De geliefden gaan hoe dan ook samen (per koppel). Zij zijn de enigen die mogen afspreken.
De heks kan enkel een drankje toedienen aan iemand die ook op dezelfde plaats is.
De slet zal deze nacht geen speciale rol hebben.
Alleen de krachten van de beschermengel hebben geen last van de muren.
Kop of munt
Vanwege de verering van de door het dorp Wakkerdam aanbeden heilige Hervé de Eenogige, zal de veroordeelde de kans hebben zichzelf alsnog te redden. Hij zal een keuze maken tussen ‘kop’ en ‘munt’ (via pb). Een andere burger die niet op de hoogte is van zijn keuze zal bepalen welke van beiden hem red en welke hem alsnog doodt. (ook via pb) Als de veroordeelde kiest voor de optie met de betekenis ‘overleven’ zal zijn leven gespaard worden.
Nachtmerrie
Deze nacht hing er een vreemde sfeer in het dorp, die jullie allen een nachtmerrie bezorgd heeft. Hierdoor zijn jullie zo moe, dat jullie geen tijd of energie meer hebben om te discussiëren. Daarom zal iedereen een stem uitbrengen op degene waarvan je denkt dat hij/zij een weerwolf is zonder dat eerst te bespreken of bediscussiëren.
Nacht van gekte
In de volgende nacht worden weerwolven zieners, zij mogen elk de identiteit van 1 speler opvragen.
De heksen, ziener en slet worden weerwolven. Voor deze ene nacht zullen zij met elkaar discussiëren over wie zij zullen elimineren.
De kleine
De jongste uit het dorp wordt tot “De kleine” benoemd en gaat een bezoekje brengen aan een naburig dorp. (Hij/zij doet deze dag niet mee, ’s nachts ook niet, maar kan ook niet geëlimineerd worden.) De volgende ochtend komt hij terug. Hij heeft die dag echter niet één maar drie stemmen.
Slaapwandelaar
De ziener verandert in een slaapwandelaar. Vanaf nu tot het einde van het spel zal iedereen weten welke rol hij ontdekt heeft die nacht, maar niet bij welke speler die hoort.
Reageer (7)
@Ilseh95: Goeie vraag... Best via pb, denk ik, anoniem
1 decennium geledeneven over de nachtmerrie, hoe had je dat in gedachten? gewoon vertellen op wie je stemt in een reactie op de ochtend of anoniem via een pb?
1 decennium geleden@Ilseh95:
1 decennium geledenEnkel over de nacht van gekte weet ik nog niet zeker hoe ik het ga oplossen, in de 'echte' versie wordt het ook gebruikt en dan zien ze elkaar ook. Misschien laat ik ze toch allemaal naar mij pb'en en gaat er heel wat over en weer... Het zal ook afhangen van hoe ver het spel gevorderd is enzo
De rest heb ik allemaal al voorzien
over de willekeurige gebeurtenissen:
1 decennium geledenDe besmetting:
ik neem aan dat je dan zegt dat iemand op een of andere vage manier niet is gestorven, net zoals er gebeurd wanneer iemand wordt beschermd... Dit kan dus wel...
Kop of munt:
is op zich wel leuk, maar als de veroordeelde een weerwolf is en de andere burger die niet van zijn keuze af weet ook een weerwolf is, dan kan je er zeker van uitgaan dat de veroordeelde zijn keuze dus gewoon gaat vertellen tegen zijn medeweerwolf. Iets om over na te denken...
Nacht van gekte: heel leuk idee en met de weerwolven die zieners worden gaat het ook wel werken, maar andersom denk ik niet. Want als de heksen, ziener en slet samen moeten beslissen wie ze gaan doden, dan neem ik aan dat ze samen gaan discussiëren en dan weten ze dus van elkaar wie de heksen, ziener en slet is. (of moeten de heksen,ziener en slet stemmen zonder overleg wie ze dood willen hebben en dan degene met de meeste stemmen gaat dood, want in dat geval kan het wel, al is de kans groot dat iedereen maar één stem heeft)
de rest I like en ik ben heel benieuwd hoe dat uit gaat pakken...
@Gubleraholic: nee, ze komen in willekeurige volgorde
1 decennium geleden