Ik loop mijn kamer binnen en ga naar de badkamer toe. Daar haal ik snel een borstel door mijn zwarte steile haar en doe het daarna in een staart. Ik loop de slaapzaal in en kijk verbaast op de grond, bewoog daar nou iets? Als ik goed kijk begin ik te lachen. Het ziet er zo grappig uit. Amy, een meisje met bruin haar tot op haar kont kijkt me woedend aan met haar bruine ogen. Daarnaast ligt Ayla en ze kijkt me nog woedender aan. Marien heeft zich op een of andere manier gedeeltelijk uit de spreuk weten te krijgen, want ze ligt op de vloer te kronkelen als een slang. Nadia ligt op haar bed en slaapt weer, net als Belle.
'Liggen jullie lekker?' vraag ik gemeen.
'Heerlijk' zegt Ayla benouwd, 'maak je nu de spreuk ongedaan?' Marien fluistert steeds een paar woordjes en het lijkt erop alsof ze bijna een eind heeft gemaakt aan de spreuk die ik uitgesproken heb.
'Finite!' roep ik dan en Marien is los.
'Dank je' mompelt ze vaag, ookal weet ze niet of ze me wel moet bedanken. Ik had haar namelijk ook in die benarde positie gezet.
'Finite!' hoor ik nog vier keer en het verbaast me dat ze die spreuk kent, maar veel tijd om erover na te denken heb ik niet want Ayla stormt woedend op me af.
'JIJ...JIJ...VIEZE KLEINE BITCH' schreeut ze en ze neemt een duikvlucht naar m'n benen. Het volgende momend lig ik op de grond en houd Ayla me in de houtgreep.
'Ken jij die spreuk, Marien?' vraagt ze opgewonden.
Benouwd knikt ze,'maar dat ga ik niet doen hoor'.
Wow ze zet zich af, denk ik bewonderend. Maar de bewondering is van korte duur want op het volgende momend dwingt Ayla haar de spreuk uit te voeren op mij. Ayla dreigt Marien anders iets aan te doen dus snel spreekt ze de spreuk uit, die ik van boosheid niet meer hoor.
Dan hoor ik voetstappen steeds dichterbij komen, alleen Ayla hoort ze niet en die doet een vreugdedansje terwijl ze me uitlacht. Het volgende moment staat Sneep binnen.
'Wat is dit?' vraagt hij woedend. Snel stopt Ayla met haar dans en gaat rechtop staan.
'Marien heeft May betoverd?' probeert ze nog. Sneep bevrijd me uit de spreuk en zegt dat ik en Ayla maar mee moeten naar Perkamentus.
'Again?' vraag ik en Sneep knikt. Dat gaat vast heel leuk worden.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen