Getsiederrie, getsiederrie, getsie bah bah bah!!
Ik liep naar beneden en Arco kwam meteen enthousiast aanlopen. Ik gaf hem een aai over zijn kop en liep toen snel weer naar boven om wat te brokken voor hem te halen. Ik greep de zak met brokken uit een van mijn tassen en liep naar de keuken om een kom voor Arco te pakken. Ik verstijfde toen ik de keuken zag. overal stonden vieze borden en pannen met aangekoekte resten. Ik opende de vaatwasser en zag dat die leeg was. Snel vulde ik hem en zette hem aan. alles wat niet in de vaat wasser paste liet ik weken in de hoop de resten er af te krijgen. Toen ik tot mijn verbazing in een van de kasten een schone kom vond (die ik toch voor de zekerheid afspoelde) vulde ik hem met brokken en liet ik Arco wat eten.
Ik opende de koelkast en gooide de deur meteen weer dicht toen ik braakneigingen kreeg van de stank die daaruit kwam. Met een theedoek voor mijn mond opende ik de koelkast weer waar de schimmel uit leek te lopen. Toen ik binnen een enkele seconde door had dat er niets eetbaars in de koelkast stond. Wel het was ooit eetbaar waarschijnlijk toen ik weg ging met mijn moeder. Ik gooide de koelkast weer dicht en hoorde mijn maag rammelen. Ik keek naar Arco en vroeg me af hoe hondenbrokken smaakte. Mijn gedachtes werden onderbroken door Paul die de trap af kwam. Hij zag mij staan met de theedoek in mijn hand en keek toen naar de koelkast. Hij grinnikte en nam de theedoek van me af.
'Ik koop altijd een sandwich bij het tankstation voordat ik naar school ga,' zei hij schouder ophalend. 'En 's avonds is het pizza!'
'Wow een wonder dat je nog niet moddervet bent,' zei ik. 'Maar wat moet ik nu eten?' Paul keek even bedachtzaam naar Arco's brokken en ik sloeg hem tegen zijn arm.
'Kleed je aan dan gaan we naar het tankstation,' zei Paul lachend. 'Kan je meteen een vriend van me ontmoeten.'
'En die vriend..?'
'Werkt bij het tankstation,' zei Paul grijnzend.
'Oké ben zo terug,' zei ik glimlachend.
'Wow,' zei Paul toen ik weer beneden kwam. 'Wil je indruk maken op mijn vrienden of zo?'
'Paul, ik woonde pas weer 2 maanden in Frankrijk ik heb niets langers dan dit,' zei ik terwijl ik mijn jurkje wees. 'Mijn langste broek is een short.' Paul schoot in de lach.
'Dan kan je maar beter snel gaan winkelen want anders bevries je in Nederland!' zei Paul lachend. 'De zomervakantie is voorbij, de winter komt er aan.'
'Zullen we gaan?' vroeg ik. 'Ik heb honger.' Paul knikte en ik pakte Arco's riem.
'Weet je zeker dat je die zonnebril op zet?' vroeg Paul. 'Dadelijk denken ze nog dat je een Franse actrice bent of zo en zoveel zon is er niet eens.'
'Hij past bij mijn outfit,' zei ik schouder ophalend.
'Vast wel,' zei Paul lachend. 'Ik weet niets van mode en outfits. Trek gewoon aan wat lekker zit.'
'Dat weet ik en de mensen die je zien ook,' zeg ik lachend.
'Hou je mond en loop door,' gromt Paul terwijl hij er flink de pas in zet.
Reageer (1)
Zo leuk Word helemaal vrolijk als ik zie dat je een nieuw hoofdstuk hebt geschreven. Btw, dat jurkje dat ze 'aan' heeft is echt leuk! <3
1 decennium geledenXo