Foto bij Trots met een hoofdletter T

Please plaats een reactie, want ik weet nog niet of ik verder ga met dit verhaal.

Ik gooide een kleed op de achterbank van mijn auto en liet Arco op de achterbank springen. Snel zette ik de stoel weer goed en gooide de deur van de bijrijderkant dicht. Arco jankte toen ik uit zijn gezichtsveld verdween en begon te blaffen toen ik weer terug kwam met mijn tassen. Snel gooide ik ze in de achterbak en bedacht wat ik nog doen moest doen. Meteen wist ik het weer en er verscheen een glimlach op mijn gezicht. Ik liep naar boven naar Marks studeerkamer en pakte zijn computer, zijn Ipad en zijn laptop. Ik liep de achtertuin in terwijl ik in mijn auto Arco protesterend hoorde blaffen. Ik glimlachte, die hond kon ook geen seconde alleen zijn. Ik gooide de laptop en de computer in de vuurkorf achter in de tuin. Ik gooide er wat hout bij en olie op en stak het toen in brand met mijn aansteker. Ik liep het huis weer in en pakte alle foto lijstjes waar een foto van mij in stond en scheurde overal mijn gezicht er uit en liet de honderden foto's stukjes die overbleven door de kamer dwarrelen. Ik gooide de stukken met mijn gezicht er bij in het vuur, liep de keuken in waar ik een fles ketshup pakte en met een grijns op de vloer begon te schrijven: i'm so not going to miss you : )!! Ik pakte een fles mayonaise en spoot de hele bank onder om daarna de koelkast leeg te gooien door de woonkamer. Alle schaal dieren die ik in de vriezer vond deed ik in de schoenen en de jaszakken op de gang. Daarna liep ik weer naar boven, de slaapkamer van mijn moeder en Mark in. Ik opende hun kleding kast en begon alle kleding die ik in mijn handen kreeg te verscheuren en met het mes dat ik uit de keuken had meegenomen aan flarden te snijden. Ik gooide het door de slaap kamer en trok daarna de gordijnen naar beneden. Ik trok daarna alle dekens van het bet en kerfde met het mes een smiley in het matras. Ik liep naar mijn moedes ladekast en gooide al haar bh's er uit en trok de lade met haar sieraden open. Ik verstijfde toen ik daar de ketting vond die Paul en ik haar gegeven hadden op moeder dag. Ik was destijds 9 geweest en die ketting had als teken gestaan voor ons geluk. Een week later had ze mij het huis uitgesleurd en mee naar Frankrijk genomen en me verboden om ooit nog contact op te nemen met Paul of mijn vader. Ik pakte het mes en stak hem diep in de deur. Ik hing de ketting er aan en bekeek de kamer nog eens goed. Overal lagen stukken stof, maar de kamer was naar mijn mening nog niet goed genoeg vernield. Ik liep terug naar de lade kast en smeet al mijn moeder sieraden de kamer rond. Ik vond wat parel kettingen die ik stuk trok waardoor de parels de kamer door schoten. Ik trok de lade kast om en liep toen de badkamer in waar ik de stop in het bad en de wasbakken deed om daarna de kranen aan te zetten. Ik liep naar de bibliotheek waar ik boeken het raam uit smeet richting de vuur korf. Het waren er te veel om allemaal het raam uit te gooien, maar ik wist gelukkig welke boeken het waardevolst waren voor Mark. Ik trok de kasten om en vond inkt in het bureau dat daar stond. Ik kreeg een idee rende naar de garage waar ik potten met verf vond. Ik pakte er vier op en liep er mee naar de sport kamer. Waar ik de verf over alle apparaten gooide. Toen ik langs de badkamer liep zag ik dat het water al over de wasbakken liep en dat het bad al aardig vol was. Ik liep mijn kamer op en pakte de flesjes met kleurstof die ik speciaal voor vandaag gekocht had. Ik liep de tuin in en gooide alle kleurstof in het zwembad die meteen geel kleurde. Ik pakte mijn smiley luchtkussen en gooide die in het water. Ik bedacht me wat ik nog vergeten kon zijn en liep terug naar de keuken waar ik de suikerpot pakte en die leeg gooide in de tank van Marks motor. Ik liep terug mijn kamer in en pakte uit mijn bureau smiley stikkers. Ik plakte ze op iedere deur waar ik iets gedaan had en besefte toen dat de studeer kamer nog geheel gaaf was op de missende computers na. In de kasten vond ik pakpapier die ik meteen begon te ontrollen waardoor heel de kamer onder het papier zat. Ik tekende op een papiertje een smiley en scande die in waarna ik op 3000 keer printen drukte (het geluk van een printer en scanner in een). Ik vulde het papier aan en zette de printer op de rand van de tafel waardoor alle prints op de grond vielen. tevreden verliet ik de studeerkamer en plakte ik een smiley stikker op de deur. Ik liep mijn slaap kamer weer in en zag tot mijn verbazing dat ik mijn gitaar nog niet gepakt had ook zag ik mijn tas met spuitbussen nog liggen. Hoe kon ik die vergeten? Ik pakte mijn gitaar en mijn tas en liep snel naar mijn auto. Mijn gitaar ging in de achterbak en met de spuitbussen liep ik de hal weer in. Ik schudde flink met de rode verf en spoot lachend de tekst: Iza: zij die lacht! Om het af te maken maakte ik met geel nog een smiley op de grond. Met andere kleuren spoot ik het plafond en de muren onder. Toen liep ik naar de muziek kamer en spoot er met zwart op: Respect!! Het zelfde deed ik bij de deur van de tekenkamer. De enige kamers in dit huis die ik mocht. Ik liep terug naar mijn slaapkamer en bekeek de roze muren. Ik had mijn eigen slaapkamer niet mogen inrichten dat was door mijn moeder gedaan. Ik haatte het hele interieur en de kleuren, maar het was mijn kamer dus die ging ik niet geheel vernietigen. Ik pakte gewoon een oranje spuitbus en spoot op de muur: Mam ik haat roze bijna net zo erg als dat ik jou haat. Op mijn deur kwam een smiley stikker en toen ik me omdraaide zag ik dat er onder de deur vanuit de badkamer water liep. Grijnzend liep ik naar beneden, de deur uit. Ik plakte op de voordeur nog een smiley stikker en liep naar de garage waar ik een grote smiley op de deur spoot. In de garage wilde ik een stikker op de motor van Mark plakken, maar vond dat niet goed genoeg. ik pakte de potten verf die daar nog stonden en gooide die er eerst overheen. Een klein plekje op het stuur droog latend voor mijn smiley stikker. De overgebleven verf gooide ik over de muren heen en toen ik vanuit mijn oog hoek Marks gereedschapkisten zag staan pakte ik die op en gooide ik die leeg in het zwembad, er natuurlijk voor zorgend dat het luchtbed niet stuk ging. Ik veegde mijn handen af aan mijn broek waardoor en verschillende kleuren verfstrepen op terecht kwamen, maar ik vond het wel leuk staan. Het geluid van een auto deed me opschrikken. Mark kwam aanrijden. Ik keek snel op mijn horloge en verbaasde me dat hij rond twaalven thuis was. Ik liep vanuit de garage naar mijn auto en zwaaide lief glimlachend. Hij keek me verbaasd aan, de eikel.
'Vanwaar zo vrolijk?' vroeg hij.
'Ik naar Marloes,' loog ik. 'We hebben het weer goed gemaakt.'
'Heb jij geen school nu?' vroeg hij verbaasd.
'Het zevende en achtste pas,' zei ik grijnzend. 'Er zijn heel wat leraren ziek.' Ik stapte in mijn auto.
'Jonge dame je bent pas 17,' zei Mark. 'Je mag nog niet rijden!'
'Ik heb mijn rijbewijs al,' zei ik fijntjes. 'Gehaald in Amerika weet je nog? we hebben daar bijna een jaar gewoond.'
'Dan mag je nog altijd niet rijden in Frankrijk. Weet je nog?' zei hij hatelijk. Ik haalde mijn schouders op.
'Ruik jij die brandlucht ook?' vroeg ik heel onschuldig? Mark snoof en knikte.
'Ja inderdaad,' zei hij. 'Ik ga even kijken en jij rijd niet weg met die auto. Je gaat maar lopen.' Ik knikte braaf en Mark liep richting de voordeur. 'Iza beau. Waarom moet je overal ook smileys op plakken?' Hij wees naar de sticker op de voordeur.
'Iza beau betekend zij die lacht. Het is mijn teken. Het is zegt dit heb ik gedaan en ik ben er trots op!' Hoofdschuddend deed Mark de voordeur open. Ik stapte in de auto en zag hoe hij verstijfde. Ik lachend naar achter de oprit van de auto af terwijl hij zich verbijsterd omdraaide. Ik deed het raampje open en grijnsde. 'Ik ben er trots op!' Toen drukte ik het gas en reed keihard weg.

Reageer (2)

  • NewAddiction

    Dit is echt geweldig leuk! (: Snel verder? *abo*

    1 decennium geleden
  • Aora

    schrijf verder!

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen