Foto bij 7. Lize

sorry dat het zolang duurde
en dit is een beetje saai maar er komt snel een leuk stukje !!

We blijven nog even praten en gaan dan naar onze kamers. Alle kamers zijn op het eerste verdiep en die van mij en Lotte op het tweede. Ik trok mijn pyjama aan en dook mijn bed in. Na 5 mintuten viel ik in slaap. Ik werd wakker en naar mijn gevoel was ik nog maar juist in slaap gevallen. De klok bewees het want het was nog maar 10 minuutjes later. Dit ging nog een lange nacht worden.

Ik word wakker door iemand die me heen en weer schut. Als ik vermoeid mijn ogen opendoe staat Yani voor me. ‘we gaan de jongens wakker maken!’ riep ze met een gemene grijns op haar lippen. Ik was meteen klaarwakker en sprong uit mijn bed. In de gang stonden al 5 emmers gevuld met water. Iedereen had een emmer en liepen een kamer binnen. Opeens hoorde je overal schreeuwen en ik moest lachen. Nu Zayn nog … Ik kieperde mijn emmer over hem en stoof de kamer uit. Je weet maar nooit want hij is altijd chagrijnig als je hem wakker maakt. Hij komt de kamer uitgestormd en ik kijk hem schaapachtig aan. Hij zucht even en loopt weer terug naar zijn kamer. Even later zitten we met zn allen aan tafel en ik vol de gesprekken niet zo. Plots voel ik een hand op mijn schouder waardoor ik mijn boterham door het verschieten in de lucht gooi. Lotte lacht schaapachtig en zegt: ‘ we gaan straks zwemmen.’ Mijn grijns op mijn gezicht verdwijnt. Vanaf het vierde middelbaar ben ik nooit meer gaan zwemmen.’ Ik zet weer een gemaakte glimlach op en zeg: ‘dan ga ik wel even een bikini kopen he.’ Ik loop de deur uit en loop naar de stad. Komaan Lize je moet je er over zetten, je kan het wel! Denk ik. Nadat ik eindelijk een leuke bikini gevonden heb loop ik naar de kassa. Ik betaal en loop door. Als ik onderweg mijn geld in mijn portemonnee wil steken valt mijn portemonnee en alles ligt over de grond. Er komt iemand naast me zitten en begint al mijn geld op te rapen. Hij geeft het aan mij en ik zeg:’thanks Rik.’ Hij kijkt verbaasd en zegt:’ken ik je ergens van?’ ‘ nou als je langer dan 6jaar bij elkaar in de klas gezeten hebt denk ik wel.’ Hij kijkt me nog eens aan en hij schud zijn hoofd ‘ sorry ik weet het echt niet’ ‘ben ik zo erg veranderd? Ik ben het maar hoor Lize.’ Zijn mond valt open en hij zegt: ‘ wow die zag ik niet aankomen. Wat ga je doen?’ euhm zwemmen maar ik moet eerst nog mijn vrienden gaan halen. Wil je mee?’ ‘ja graag! Ik ga even mijn zwemgrief ophalen. Spreken we af over een halfuurtje aan het zwembad?’ ‘ja ok tot dan !’ ik loop naar huis en loop de woonkamer in. ‘komen jullie? Er komt nog een oude vriend van me.’ ‘zwemmen!!!!!!!!’ roept Louis terwijl hij mij voorbij loopt. Zayn blijft gewoon zitten. ‘kom je nog?’ ‘nee ik heb geen zin om te lopen.’ ‘dat moet toch niet?’ zeg ik en loop naar hem toe. Hij kijkt me verbaasd aan terwijl hij rechtstaat. Ik hang hem over mijn schouder en loop met Zayn naar buiten. De jongens kijken mij verbaasd aan en ik zeg:’ is het nu zo raar dat een meisje is een jongen draagt?’ ze knikken ja en ik grinnik. Na 20 minuten zijn we aan het zwembad. Rik staat er al en ik geef hem een knuffel. ‘Jongens dit is Rik en Rik dit zijn Zayn(ik wijs naar mijn schouder), Harry, Naill, Liam, Louis, Lotte, Yani, Claire en Louize. We lopen naar binnen en kleden ons om. Ik treuzel en ik moet toegeven dat ik een gevoel heb dat dit slecht gaat aflopen. Als ik naar het zwembad loop heb ik het gevoel dat iedereen me bekijkt dus spring ik er snel in. Plots wordt ik ondergeduwd. Als ik proestend boven kom kijk ik recht in het gezicht van Rik. ‘Ik krijg je nog wel !’ fluister ik in zijn oor. ‘jaja zal wel’ zegt hij waarna hij uit het zwembad gaat en naar de springplank gaat. ‘dat durf je niet he?’ zegt hij spottend. Ik loop de trappen op en ga op de springplank staan. Zo hoog is het nu niet denk ik in mijn eigen. Ik spring, maak een ‘salto’ en land ‘sierlijk’ in het water. Als ik bovenkom zie ik dat Harry op de springplank staat. Wow hij heeft echt geen lelijk lichaam. Moet je dat six-pak zien !!! na een tijdje beginnen Lotte, Harry en ik het koud te krijgen dus spreken we af in de cafetaria. Harry en Lotte zitten er al als ik eindelijk toekom. Als ik mijn cola krijg wordt er gebeld en ik neem op:’hey sweetie, hoe gaat ie?’ …….. ‘ook maar waarvoor bel je?’ ………………. ‘ok ik kom af. By tot zo !’… … en ik hang op. ‘ik moet weg, komen jullie mee?’ ‘gaat je vriendje dat wel leuk vinden?’ vraagt Harry verbaasd. Ik kijk Lotte even raar aan en dan beginnen we te lachen. Hij kijkt ons raar aan en ik zeg: ‘dat was mijn nicht maar hoor.’ Hij knikt en zegt: ‘ok dan gaan we maar zeker?’ en hij staat recht. Lotte en ik grinniken even en staan ook recht.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen