Try To Catch My Lovebug. 36
‘Heb jij eigenlijk geheimen? Je weet mij verhaal.’
Jij en Nick lopen door de drukke straten van Phoenix. De zon staat, zoals elke dag, helder aan de hemel.
‘Uh.. nee.’ Je vindt het grappig om Nicks bedenkelijke blik te zien.
‘Toen ik negen was ben ik eens weggelopen. Ik heb de hele middag tussen het hoge gras verstopt gezeten. Ik ben zelfs niet met het eten komen opdagen. Mijn ouders waren zo boos, maar ook opgelucht. Kevin heeft me verrot gescholden en Joe heeft me de hele volgende dag niet aangekeken,’verteld Nick.
‘Wat schattig,’zeg je met een vergulde lach.
‘Het is niet echt een geheim, maar ik heb het gewoon nog nooit aan iemand verteld.’ Nick kijkt je lief aan.
‘Aan niemand?’
‘Niemand. Wat je misschien ook niet vermoedt, ik werd vroeger gepest op school.’
Je kijkt Nick ongelovig aan. Hij kijkt voor zijn voeten, naar waar hij loopt. ‘Waarom?’
‘Uhm, nou. Kevin, Joe en ik waren niet bepaald de hipsten. We waren een beetje nerdy.’
Hoe hij het woord uitspreekt.. Vol wroeging.
‘Hoe kunnen ze zo’n lieve jongen nou pesten?’
Nick haalt zijn schouders op. ‘Als ze dat hadden gedaan waar ik bij was. Nou, dan.. dan had ik ze in elkaar getimmerd,’zeg je opgefokt.
Nick kijkt je dankbaar aan. ‘Haha, het is al goed.’ Hij slaat zijn arm om jou heen. Je houdt hem bij zijn middel vast. Zwijgend lopen jullie verder.
‘Zullen we daar heen gaan?’stel je voor en wijst naar een winkel met alleen maar taart. Nick vind het prima.
Jullie zitten aan jullie tafel bij het raam. De bediende heeft al om een handtekening gevraagd.
‘Wat heb jij?’ Nick snijdt met zijn vorkje een stukje van jouw taartpunt.
‘Abrikoos.’
‘Oh wauw, dat is lekker. Dat neem ik de volgende keer!’zegt Nick.
‘Nee, jij moet chocoladetaart nemen,’zeg je en haalt een stukje van zijn taart af. ‘Want dan kan ik daar elke keer wat van nemen.’
Nick lacht. ‘Prima.’ Hij neemt nog een stukje van jouw taart en steekt het triomfantelijk in zijn mond. Je grinnikt. Wat zijn jullie ook een stel.
Je krijgt een smsje. Van Mira. ‘Komen jullie zo naar oom Mikes huis? Filmpjes kijken ofzo..? Kus J&M.
Je kijkt Nick met opgetrokken wenkbrauw aan. ‘Prima,’vindt hij.
‘Ok, kom. Ik zal je de weg wijzen.’
‘Oeh.’ Grinnikend en al weer druk kletsend gaan jullie op pad.
‘Aah, dit is echt een vaag spel,’roept Kevin uit. Hij heeft alweer 20,000 euro verloren in het spel.
‘Dit is een leuk spel!’joelt Mira. Zij krijgt Kevins 20,000 euro.
‘Goedzo lieverd.’ Joe drukt een kus op haar wang.
Mira gaat onverstoorbaar verder en draait haar kaartje om. ‘Haha, ik krijg lekker 125,000 van jou, Joe.’
‘Dief!’
Lachend kijk je toe. ‘Zeg, moeten we ook wat te eten hebben? Het is al half zeven.’
‘Laten we koken!’roept Mira enthousiast uit. Zij heeft altijd de raarste en origineelste ideeën.
‘Ja, laten we spaghetti maken ofzo.’
‘Doe maar. Dan kunnen wij dit spel rustig verder spelen!’roept Nick.
Mira steekt haar tong uit. ‘Goed, ik moet wel een schort of zoiets hebben.’
Jullie gaan direct aan de slag. Zo moeilijk is het niet, en samen is het nog makkelijker. Je hebt het al zo vaak thuis gemaakt voor je moeder en jou.
Joe komt er weer aan. Hij slaat zijn armen om Mira’s middel en drukt een kus op haar wang.
‘Joe, hou eens op met dat gezoen. Je leidt haar af!’zeg je streng tegen hem.
‘Oh, ben je jaloers?’ Joe grijpt je stevig vast en drukt een plakkerige en natte kus op je wang.
Je gilt het uit. ‘Sorry Mira!’
Ze rent achter je aan en de spaghetti stengels vliegen door de kamer. Nick helpt je en houdt haar voor je tegen. Lachend vallen jullie elkaar in de armen en lopen terug om weer netjes achter het aanrecht te gaan staan de paprika te snijden.
Reageer (1)
hij is leukleuk ^^
1 decennium geledenSNEL VERDER <3