Try To Catch My Lovebug. 35
*JunePov
‘.. Gelukkig kwam het goed. Grappig hé?!’ Je kijkt naast je om te kijken waarom Nick niets zegt. ‘Oh..’
Nicks ogen zijn gesloten en hij maakt een zacht geluidje. Het lijkt lief. Snel ga je opzoek naar een laken om hem toe te dekken. Nick slaapt prinsheerlijk door. Je pakt een tijdschrift en begint te lezen.
Nicks voet beweegt tegen je aan. Je kijkt opzij. Hij murmelt wat en langzaam gaan zijn ogen open.
Je legt je tijdschrift weg. ‘Hé,’zeg je zachtjes.
Hij kijkt je slaperig aan. ‘Oh, hé.’ Hij wrijft zich in de ogen. ‘Ik zal naar mijn kamer gaan en daar verder slapen..’mompelt hij en gaat zitten.
‘Moet ik je helpen?’
Nick schudt zijn hoofd, maar komt niet omhoog.
‘Kom maar, ik help je wel.’ Je pakt zijn handen vast en trekt hem omhoog. Slaapdronken leunt hij op jou en laat zich meeslepen naar zijn kamer.
‘Mijn pyjama ding,’murmelt hij zachtjes.
‘Ach, je kunt ook wel een keer in je kleren slapen,’zeg je met een glimlach. Je dekt hem toe. ‘Welterusten.’
‘Ja..’ Nick slaapt al weer. Zachtjes doe je de deur achter je dicht.
Je hoort geritsel aan de deur. Snel spring je op en loopt er heen. Je legt je vinger op je lippen ten teken dat ze stil moeten zijn, als ze binnen komen, vol enthousiasme.
‘Nick ligt op bed,’verduidelijk je.
‘Heeft hij zich gedragen?’vraagt Joe lachend.
‘Ja hoor. Hij sliep suikerzoet,’zeg je met een glimlach.
‘Nou, zullen wij dan direct terug gaan?’vraagt Mira. Je knikt en pakt je spullen.
‘Het is jammer dat je de film moest missen,’zegt ze als jullie terug lopen.
‘Geeft niet. Ik had een relaxte avond.’ Met een tevreden glimlach vervolg je de weg.
Er zijn nog geen reacties.