Foto bij Chapter one

You only want me cause I'm taken.

Uit mijn ooghoeken zie ik haar. Nooit zal ik haar vergeven, nooit! Het is gewoon zo gemeen van haar. Ik bal mijn vuisten. Ik zal haar eens laten voelen hoe dit voelt.
"Tess!" hoor ik achter me. Ik hoor aan haar stem dat het Lynn is. Ik blijf strak vooruit kijken.
Ze komt naast me zitten. "Tess, waarom zo boos?" vraagt ze, iets minder enthousiast. Ik draai mijn hoofd naar haar toe en spring op van mijn stoel.
"Om haar!" Ik wijs kwaad naar Jessica. Ze hoort me, ik weet het zeker, maar ze doet net alsof ze doof is en praat gewoon verder met haar vriendinnen.
"Echt Lynn, je mag blij zijn dat je niet naar Jims feestje kon," roep ik boos.
"Wat is er gebeurd?" vraagt ze, een beetje bezorgd als ze ziet dat ik echt kwaad ben. Ik ga weer zitten.
"Weet je wat ze…"
"Allemaal stil!" roept meneer De Wit, die net binnenkomt, waardoor ik mijn zin niet af kan maken. Hij trek de deur met een zo'n harde ruk dicht dat de ruiten ervan gaan trillen. Als hij zegt dat je stil moet zijn, moet dat ook echt. Iedereen is dus gelijk stil en wacht op wat hij te zeggen heeft. Ik verbaas me er elke keer over hoe hij op een mega warme dag als deze kan overleven met een warm, zwart pak aan. Bijna iedereen is zomers gekleed, en dan zie je hem binnen komen met winterkleren aan. Ik krijg het gewoon warm als ik naar hem kijk. Maar ja...
Hij gaat voor de klas staan en begint. "Over een maand is, zoals jullie weten, het klassenfeest." Hij schrijft op het bord: 'klassenfeest'. "En we dachten erover na om het een beetje op een gala te laten lijken," gaat hij verder. Onder 'klassenfeest' schrijft hij 'gala'. Iemand steekt zijn vinger op.
"Komen we dan in stelletjes?" vraagt hij met een grijns. De Wit knikt.
"Yes!" roept de jongen. Ik werp een nijdige blik naar Jessica.
"Wat jammer voor Tess dat ze nu niet meer met Jim is," zegt ze gemeen.
In tekenfilms zie je wel eens dat iemand zo kwaad is, dat er stoom uit zijn oren komt. Zo voel ik me nu; alsof er stoom uit mijn oren kan komen. Ik kan haar wat aandoen, echt waar!
Ineens barst ik uit. "Bitch! Je bent een dief!" schreeuw ik door de klas. Het liefst zou ik nu haar haren uit haar kop trekken. Houd je in, Tess, houd je in! zeg ik tegen mezelf. De hele klas begint weer door elkaar te praten.
"Is dat wat je bedoelde?" vraagt Lynn zacht.
"Stil!" brult De Wit. Iedereen kijkt verschrikt op. Hij is echt kwaad, dat zie je aan hem. Ineens is het doodstil in de klas.
"Tess, eruit!" roept hij.
"Maar..." probeer ik.
"Niks 'maar'. Eruit!" Hij slaat met zijn hand naar de deur. Ik kijk naar Jessica en dan naar hem. Ik pak mijn tas maar in voordat de man echt ontploft. Jessica lijkt wel van dit moment te genieten.
Ik weet nog steeds niet waarom ik het verdiend heb dat zij mijn vriendje vreselijke verhalen over me heeft verteld die niet kloppen, zodat hij het uitmaakte en zij vervolgens met hem kon zoenen. Als ik langs haar loop geef ik haar een zet, waardoor ze met haar hoofd naar voren schiet.
"Je kan ook geschorst worden," zegt De Wit. Hij kijkt me streng aan.
"Ik krijg je nog wel," fluister ik snel, waarna ik de klas uit loop.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen