Foto bij Hoofdstuk 4- Fight for freedom

Pov Janette:

toen ik wakker werd lag ik nog steeds op de zelfde plek waar mijn moeder mij had achtergelaten. mijn hoofd bonkte en ik voelde mijn rug niet meer door de pijn. langzaam stond ik op en wreef over mijn voorhoofd. mn moeder kwam met een groot bord eten langs mij, ze deed niet eens moeite mij aan te kijken. huilend liep ik naar boven en ging op mijn bed zitten. ik zou er alles voor over hebben om hier weg te gaan. ik deed mijn bureau la open en pakte mijn dagboek. zo snel als ik kon schreef ik er iets in (prologue). daarna deed ik mijn dagboek in mijn schooltas, waar ik daarna al mijn boeken uitgooide. snel pakte ik truitjes, boeken, onderbroeken en sokken uit mijn kast. geruisloos liep ik naar beneden en pakte mijn schoenen van het rekje, om ze daarna ook in mijn tas te doen. ik gluurde even de woonkamer in, de tv stond op zn hardst, dus zo snel zou ze me niet horen. toch liep ik zo stil als ik kon weer naar boven, met de tas in mijn hand. zachtjes maakte ik de zolder deur open en liep naar boven. gelukkig stond er nog een oud koffer die mijn moeder niet meer gebruikte. ik pakte het koffer en nam het mee naar mijn kamer. snel dumpte ik de inhoud van mijn tas er in leeg, en pakte nog wat belangrijke dingen die ik niet echte wou laten. zachtjes sloop ik naar mijn moeders kamer, waar mijn beurs lag. op haar kast zag ik mijn spaarpot staan. geen tijd om het open te maken en ik smeet het in mijn rugzak. naast mijn moeders bed stond een koelkast, ik dumpte al het eten wat erin zat ook in mijn tas en ging opzoek naar mijn beurs, waar mijn pinpas in zat. ik schrok toen ik de trap hoorde kraken. als bevroren bleef ik staan en luisterde stilletjes of mijn moeder naar boven kwam. ik hoorde niets meer. dus ging ik verder met zoeken. opgelucht haalde ik adem, toen ik hem zag. toen ik alles had draaide ik me om en keek recht in het gezicht van mijn moeder. ze zag er kwaad uit. 'Wat moet je hier!?' schreeuwde ze boos. automatisch beschermde ik mijn gezicht met mn handen. maar mijn moeder liep weg. ze liep richting mijn kamer, angstig liep ik haar achterna. boos sloeg ze mijn laptop van mijn bureau. 'Hou op!.' riep ik huilend. ze pakte alle foto's die op mijn kastje stonden en gooide ze op de grond. 'Hou alsjeblieft op!' herhaalde ik. ze draaide zich om. 'als je het nog een keer in je lege hoofd haald om op mijn kamer te komen.' snauwde ze'. 'Dan eet je voor de rest van je leven kattenvoer.' ze keek me fel aan. ik knikt langzaam. boos stampte ze naar beneden. snel liep ik naar de plaats waar mijn laptop en foto's op de grond lag, de foto's raapte ik bij elkaar en stopte ze in mijn beurs. ik haalde mijn koffer onder mijn bed vandaan en deed mijn raam open. mijn kamer had uitzicht op een steegje. langzaam liet ik mijn koffer uit het raam vallen, met mijn tas erachteraan. ik hoorde luid gestommel op de trap. zo snel als ik kon probeerde ik mij door de smalle raam te wurmen. alleen mijn schouders en hoofd had ik er nog niet doorheen. ik slaakte een gil toen ik mijn moeder mijn kamer in zag stormen. 'Waar the hell denkt jij dat je heen gaat!?' riep ze woedend. ze greep me aan mijn haren en probeerde mij naar binnen te sleuren. ik duwde mij lichaam naar buiten en liet mezelf vallen. mijn moeder verdweed uit het raam, en stormde de trap af. snel legde ik mijn koffer en tas achter een vuilniscontainer en zette ik het op het lopen.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen