Proloog
De elfjes dansen,de elfen zorgen voor het weer. Teminste, dat staat in de boeken. In het echt doen wij hele andere dingen. Want ja,we bestaan. Ik,Juliena,oftewel Julie,zal vertellen wat er in een elfen dorp gebeurt. Met enige tegenzin,natuurlijk,want ik ben een elf,en die willen dat het dorp beschermd blijft. Maar om de een of andere reden moest het van Estia,de koningin. En dus,geen gedoe,maar Juliena, zal het doen. Bla bla bla. Ik moest wel! Nou ja,terug op het onderwerp,elfen dus. Wij zorgen NIET voor het weer. En we dansen al helemaal niet! Wel hebben we vleugels,doorzichtig,rood,geel,blauw,alle kleuren van de regenboog,kan allemaal. Ikke heb groene ogen met lichtblond haar en dus: Licht groene vleugels. Zo,weer wat geleerd. We zorgen voor de dieren die geen moeder meer hebben,zorgen voor de planten die verdorren. Want daar worden we uit geboren. We hebben dus geen ouders. Ik leg het wel even uit: Je wordt geboren,je moet naar Estia,die geeft je een naam en een huis. Trouwens,eerst zijn we kleurloos. Kleurloos haar,kleurloze ogen. Estia geeft je je naam puur op gevoel. Dus ik zit opgeschept met Juliena. Gelukkig noemt iedereen me Julie. Beter,dus. Een paar uur naar je “geboorte” komen je vleugels en krijg je “kleur” Bijvoorbeeld,Maddy kreeg rood haar,en pikzwarte ogen. Past trouwens wel bij haar karakter; stom en verdort. Pff,ze is echt een kreng. En de meeste elfen krijgen de kleuren van hun karakter. Bijvoorbeeld: Rood haar, pikzwarte ogen is gemeen en verdort. Groen en blond is aardig en zacht. Blauw en bruin is lief en zorgzaam. Zo zijn er wel meer. O,voor we verder gaan: Welkom in mijn wereld!
Er zijn nog geen reacties.