Foto bij een rit door het bos

graag reacties achterlaten

galop spirit zeg je! spirit schiet meteen in galop tegen de berg op. ik weet het spirit het is moeilijk een berg op te lopen met iemand op je rug.zeg je. spirit kijkt je verbaast aan, ik bent toch geen watje, zie je dat hij denkt aan de blik in zijn ogen. egudius! roep je. je trouwe jacht havik laat zich meteen op je schouders vallen. in de verte hoor je gehinnik, egudius schiet weg en spirit slaat op hol. rustig spirit! roep je. maar het is te laat, spirit stijgert en je valt met een smak op de grond. je kijkt gouw om je heen en ziet 4 witte hoefjes achter een rij bomen. snel pak je spirit en je gaat achter de bomen. je staat oog in oog met een prachtig veulen. gouw pak je je lasso en werkt hem. maar het veulen is je te snel af. hij springt in galop en rent weg. je bedroeft van het paard dus je roept egidius en rijdt op spirit weg. thuis vraagt je moeder wat er gebeurt is. je verteld haar alles over het paard en wat er gebeurt is. je moeder luistert aandachtig naar je verhaal. je moeder gaat daarna eten maken. als het eten op is vraag je of je nog naar buiten mag om te kijken of het veulen er nog is. voor zonsondergang thuis zijn anders komen er wolven zegt je moeder.ja mam zeg je. als je spirit en egudius klaar hebt ga je op pad. in het bos ben je stil, anders jaag je het veulen nog weg. weer hoor je na een tijdje gehinnik. dus je stapt van spirit af en pakt je lasso. stilletjes loop je door de sneeuw heen, als je bij het veulen bent zie je hem rustig grazen. dus je loopt rustiger dichterbij. je gooit je lasso en... hebbes! je hebt het paard, hij begint meteen te stijgeren en hij raast er vandoor. hij sleurt je mee door het bos, totdat de lasso achter een tak blijft haken en hij geen kant meer op kan. eindelijk je kans on het prachtige veulen eens beter te kunnen bekijken. als je klaar bent weet je dat hij van niemand is omdat hij geen brandmerk heeft. je bent vreselijk blij. je weet nu ook dat ze een merrie is. dus snel ga je naar huis je vertelt je moeder het en zij is heel blij voor je. je zet het paard in het weiland.
zelfs egudius lijkt blij voor je te zijn want hij vliegt steeds rondjes om je hooft. je hebt er een mooie merrie bij!

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen