Hoofdstuk 9.
Hoofdstuk 9.
‘Sorry.’ zei Matthew snel. ‘Eu, het maakt niet uit.’ stamelde ik. ‘Laten we verder gaan.’ had Matthew besloten. ‘Ik kwam hierheen om jullie, jullie roosters te geven. Ik zal je ook uitleggen hoe de site werkt, en waar je de roosterwijzigingen kan zien en de andere dingen die je nodig zal hebben dit jaar.’ Toen Matthew aan het praten was heb ik niet zo veel gehoord en verstaan, ik was met mijn gedachtes ergens anders. “Laten we verder gaan.” Hoe kon hij dat nou zeggen? Eerst zoent hij me, en flirt hij met me, en daarna zegt hij gewoon “Laten we verder gaan.” Wat is er in hemelsnaam mis met hem? Ik vond het nog niet eens erg dat hij me zoende, waarom stopte hij nou. Ik… ik… ik… Wacht! Wat maak ik me nou druk om? Ik… ik… ik ben toch niet verliefd? Ik had besloten om er niet meer over na te denken en actie te nemen. ‘Hoezo, sorry?’ zei ik snel. ‘Hoezo, “Laten we verder gaan.”?’ Met mijn handen beeldde ik de haakjes duidelijk uit. ‘Wat bedoel je?’ vroeg Matthew afwezig. Blijkbaar had ik te lang nagedacht want Matthew wist al niet meer waar ik het over had en was al klaar met de uitleg. ‘Die k…’ Ik liet Matthew niet uitpraten en zei nogal boos, wat eigenlijk niet de bedoeling was ‘Die kus ja!’ Matthew keek me geschrokken aan en ik begon me te schamen. ‘Sorry.’ zei ik verontschuldigend. ‘Het was niet boos bedoeld.’ ‘Sorry.’ zei Matthew met open mond. ‘Kun je niks beters zeggen dan “Sorry.”?’ Ook hij beeldde nu de haakjes duidelijk uit. Ik keek schamend naar de grond en voelde een hand op mijn schouder. ‘Nu staan we gelijk.’ zei Matthew en ik keek hem aan en hij schonk me een glimlach toe. ‘Sorry.’ zei ik nog een keer. ‘Mij ook.’ zei hij. ‘Ik had je nooit mogen zoenen, echt niet.’ ‘Hoezo niet?’ vroeg ik geschrokken. ‘Je hebt toch een vriendje?’ vroeg Matthew verbaasd. ‘Nee.’ zei ik. ‘Hoe kom je daar nou bij?’ ‘Nou…’ begon Matthew. ‘Ik heb je horen praten over een of andere Rick en een Daan dus ik dacht één van die twee moet wel je vriendje zijn, want je zei dat ze grappig zijn en…’ Ik onderbrak hem in zijn zin en vroeg ‘In de pauze?’ ‘Ja.’ zei Matthew. ‘In de pauze.’ ‘Oh, dat ging over iets héél anders. Ik heb geen vriendje.’ Matthew keek me opluchtend aan. ‘Dus…’ zei hij. ‘Dan kan ik je dus gewoon zoenen?’ vroeg hij aarzelend. Ik wist niet hoe ik moest reageren dus gaf ik maar een klein knikje. Matthew boog naar voren en net op het moment dat hij me wou zoenen kwam Feven samen met Helen binnen.
Er zijn nog geen reacties.