Chapter Five
Ik opende mijn ogen en werd meteen begroet met een hartelijke Glimlach van Dumbledore. Zijn blauwe ogen keken mijn vriendelijk aan. Hij stond op, en pakte een flacon uit zijn gewaad. 'Ruby, fijn dat je wakker bent. We hebben goed nieuws voor je, morgen mag je weg.' Ik glimlachte naar Dumbledore. 'Dumbledore, mijn voornaam is nu Ruby, maar ik heb geen enkel idee wat mijn achternaam dan is.' Hij glimlachte even hoorbaar. 'Slim meisje ben je ook, je denkt aan alles. Maar je hebt gelijk, en we hebben het over een hele reeks opties gehad, je word Ruby Lupin, nichtje van Remus. Je bent vertrouwd bij hem, en op deze manier kan je tijd met hem doorbrengen als je het lastig vind.' Ik kon het miet helpen te glimlachen, op deze manier was ik er tenminste zeker van dat ik geen onzin hoefde te verzinnen, maar wat nou als ik niks kon, of misschien wel geen heks was, of misschien mochten mensen mij wel niet? 'Ruby, alles komt goed.' zei Dumbledore, alsof die mijn gedachte kon lezen. 'Zullen we dan nu je leeftijd vast stellen, op die manier weet ik in welk jaar we je moeten plaatsen.' Enthousiast knikte ik. 'Mooi. Drink dit op, maar ik waarschuw je dat het niet lekker smaakt.' Hij gaf me de flacon aan en met een vies gezicht keek ik naar de gele vloeistof. Toch opende ik het flesje, en dronk het in een teug leeg. Een raar tintelent gevoel starte in mijn keel, en verspreidde zich zo door mijn lichaam. Dumbledore zei een spreuk, en er begonnen zich kringen te vormen in de palm van mijn hand. 'En nu tellen,' zei Dumbledore alsof het de normaalste zaak van de wereld was. Toch begon ik met tellen, net zoals je dat bij een boom zou doen. "13 ringen.' Dumbledore knikte. 'Je bent dus 13 jaar,' legde hij je uit. Ik knikte naar hem. 'Dus ik kom in mijn 3e jaar.' Hij knikte. 'Ik zal de sorteerhoed laten brengen, dan kunnen we je meteen laten sorteren.' Ik knikte naar Dumbledore die zijn toverstok erbij pakte. Een Feniks kwam uit het puntje van zijn staf, en voor ik het nog kon bewonderen, vloog het weg. 'Wat een mooie patronus heeft u,' zei ik, verbaast van mijzelf dat ik dit wist. Dumbledore keek ook verrast, maar ging toen zitten. 'Je weet wat een patronus is?' Ik knikte. 'Gek genoeg wel.' Nog geen tel later kwam er een vrouw de ziekenzaal binnen met een oude hoed. 'Ah, Minevra. Dit is Ruby. Ruby, dit is Minevra McGonagall.' 'Wat voor een vak geeft u?' Ze overhandigde de hoed aan Dumbledore, en richte haar aandacht aan mij. 'Transfiguratie, de gedaante veranderingen dus.' Ik knikte. 'Wat is er met die oude hoed?' vroeg ik, terwijl ik nieuwsgierig de hoed bekeek. 'Deze hoed zet ik op uw hoofd, en dan sorteert deze u in een van de 4 afdelingen. Bent u bekent met de afdelingen?' Ik schudde mijn hoofd, dus gaf ze een korte uitleg en zette de hoed daarna op mijn hoofd, die vrijwel meteen Gryffindor schreeuwde. Minevra McGonagall nam breed lachend de hoef van mijn hoofd. 'Je zit in mijn afdeling. Morgen haal ik u op, en begeleid ik u persoonlijk naar uw leerlingenkamer en vertel ik u alles wat u weten moet.' Ik knikte. 'Is goed mevrouw.' 'Op hogwarts worden we aangesproken als Professor. Remus kunt u anders noemen, u bent immers zijn nichtje,' zei ze met een knipoog. Ik knikte. 'Zal ik doen, Professor McGonagall.' Ze knikte goedkeurend, en liep toen weg. 'Je schoolspullen worden geregeld, alleen moeten we nog een stok voor je regelen. Alle benodigden boeken, en gewaden heb ik al. Morgen vroeg voor Minevra komt zal Remus of ik komen om een stok te halen.' 'Maar Dumbledore, ik heb helemaal geen geld,' zei ik zachtjes. Hij glimlachte enkel en keek me met zijn twinkelende ogen aan. 'Maak je maar geen zorgen, dat is allemaal geregelt.' Dumbledore stond op en pakte iets van achter het bed aan. 'Dit zijn wat informatie boeken over de verschillende vakken op Hogwarts, sommige zijn verplicht en andere zijn keuze vakken. Lees van alles wat door, en Madame Pomfrey helpt je met je vakkenpakket. Nu moet ik gaan. Ik zie je morgen wel.' 'Dag, Professor Dumbledore.' Hij gaf me nog een laatste glimlach en draaide zich toen om.
Persoonlijk vind ik dit een saai hoofdstuk, maar het moet maar.
Reageer (3)
Het is niet saai hoor. Het is stukken interessanter dan de wiskunde die ik moet leren en er voor gezorgd heeft dat ik nu nog maar kan reageren, dus saai heeft voor mij toch een geheel andere inhoud en ik kan je verzekeren, dit valt daar niet onder. (:
1 decennium geledenNee, zo'n hoofdstukken zijn nuttig en nodig en ze zorgen ook voor wat afwisseling. Ik ben trouwens heel erg benieuwd hoe alles in elkaar zit. Deze story lijkt me echt interessant worden. :')
Ze is trouwens best nog jong. Ik had haar 16 of zo verwacht. Maar ik ik lees eens graag in het Pov van een jonger iemand of ouder iemand dan altijd in het Pov van een 15-16-jarige. Dus ik vind het wel leuk. (:
Snel verder <3
snel verder(A)
1 decennium geledensnel verder
1 decennium geleden