Living forever 16.3
Siva
Ik keek naar de slapende Luppe in mijn armen, nadat Jay bij gekomen was had ik Luppe het bos uit gedragen terwijl Max en Jay de lichamen van Richard en Lars op ruimden. Tom en Nathan hadden ondertussen de broers van Luppe in de kelder opgesloten, zodat Tom hen de morgen ochtend kon laten vergeten van wat er vandaag gebeurd was. De wond in mijn borst was overigens al genezen.
Luppe bewoog in haar slaap en ging op mijn borst liggen. Het deed me goed haar zo dicht bij me te hebben. Ze mompelde zachtjes mijn naam en een enorme grijns verscheen op mijn gezicht. Tevreden viel ik in slaap.
Ik schrok ineens wakker. Toen ik op mijn wekker keek zag ik dat het kwart over twee was. Verbaasd keek ik naar Luppe die in haar slaap aan het huilen was. Haar snikken hadden me wakker gemaakt, maar dat maakte me niet uit. Voorzichtig trok ik haar dichter tegen me aan terwijl ik sussende geluidjes in haar oor maakte.
‘Waar ben ik?’ vroeg ze ineens wakker en in paniek.
‘Sssh Luppe rustig maar,’ zei ik zachtjes. ‘Ik ben het: Siva.’ Ze kalmeerde wat en keek me verbaasd aan.
‘Waar ben ik?’ vroeg ze nogmaals.
‘In mijn huis,’ zei ik. In mijn bed klonk zo verkeerd.
‘Wat is er precies gebeurd. Die Max die schreeuwde en…’ begon ze.
‘Het is niet belangrijk,’ zei ik snel.
‘Dat was zwarte magie is het niet?’ vroeg ze door. Ik knikte aarzelend. ‘Wat ben jij?’
‘Een mens,’ zei ik rustig. ‘Onsterfelijk dat wel.’
‘Er bestaan geen onsterfelijke mensen,’ zei Luppe verbaasd.
‘Ik ben er een,’ zei ik schouder op halend.
‘Maar wat moet je dan doen?’ vroeg ze nieuwsgierig en tegelijkertijd vol ongeloof.
‘Ik begrijp je vraag niet,’ zei ik in de war.
‘Een vampier moet bloed drinken om onsterfelijk te zijn, een weerwolf moet veranderen. Wat moet jij doen?’ vroeg ze.
‘Niets,’ zei ik verbaasd. ‘Maar heksen en elfen zijn ook…’
‘Dat is anders,’ zei ze. ‘Heksen zijn onsterfelijk door de magie in hun bloed. Weerwolven en vampiers zijn gemaakt uit ritueel uitgevoerd door een heks. Onsterfelijkheid heeft gevolgen voor een wezen dat gemaakt is uit een ritueel en niet ontstaan is als de mens of de heksen of de elfen. Ze moeten een prijs betalen om onsterfelijk te zijn. Daarom bestaan er geen onsterfelijke mensen.’
‘Maar ik ben een mens en onsterfelijk,’ zei ik verbaasd. ‘En ik hoef niets in te leveren.’ Ze fronste en dat vond ik er behoorlijk schattig uit zien.
‘Maar hoe…’ Mijn kus onderbrak haar en even was ik bang dat ze me weg ging duwen, toen kuste ze me terug. Ik keek haar grijnzend aan.
‘Morgen bedenken we wel wat ik wel niet allemaal kan zijn,’ mompelde ik zachtjes.
‘Mijn vader gaat me morgen zo vermoorden als hij er achter komt dat ik een bovennatuurlijk wezen gekust heb,’ zei ze glimlachend.
‘Dan moet hij er zeker niet achter komen dat je ook bij hem in bed gelegen hebt,’ zei ik grijnzend.
‘Niet dat ik het hem ga vertellen of dat er iets gebeurd is,’ zei ze. ‘Behalve die kus dan.’ Ik kust haar nogmaals. ‘Twee kussen dan.’ Ik grijnsde.
‘Zin om je vader nog bozer te maken?’ vroeg ik.
‘Hell jeah,’ mompelde ze zachtjes en ik duwde mijn lippen weer gretig op de haren terwijl ik mijn handen onder haar shirt liet glijden.
Reageer (1)
Veel plezier op vakantie !
1 decennium geleden