1. Caroline Carter || Draco Malfoy
Ik volg in dit verhaal de boek-lijn niet!
Hij hoorde me niet aankomen, waarschijnlijk verwachtte hij ook niemand. Vanaf het punt waar ik stond kon ik zijn smalle, lange vingers over de pianotoetsen zien vliegen. Ik kende het lied, maar ik kan hem niet plaatsen. Zijn lichaam beweegt langzaam mee met zijn handen, als ze van de hoogste tonen naar de laagste tonen verplaatsen. De verandering in de muziek is voelbaar in de ruimte en ik krijg er rillingen van. Ik weet dat hij misschien wel woest wordt als hij me betrapt terwijl ik hem af sta te luisteren en ik draai me langzaam om in de schaduwrijke plek waar ik me bevind. Ik leg mijn hand op de deurklinkt en wil hem zachtjes naar beneden drukken. 'Halt' hoor ik een stem, zíjn stem, zijn prachtige, woedende stem. Ik draai me langzaam om, maar weet dat hij me niet kan zien. 'Wie is daar? Kom te voorschijn, ik weet dat je er bent. Als je je niet laat zien vuur ik' zegt hij gespannen en ik stap in het licht. Zijn ogen vernauwen zich en dan hapt hij naar adem. 'Caroline' zegt hij verrast en verschillende emoties bereiken zijn ogen. Ik kijk hem twijfelend aan en hij laat zijn wand zakken. Dan zet ik een paar stappen naar hem toe en blijf op ongeveer vier meter afstand staan. 'Hoi Draco' zeg ik zacht en hij loopt naar me toe. Even ben ik bang dat hij me alsnog iets aan doet en ik krimp angstig in elkaar. Dan voel ik zijn armen om me heen en zijn lippen op mijn voorhoofd. 'Ik hou van je' fluisterd zijn stem en ik kijk hem verward aan.
Er zijn nog geen reacties.