Living forever 16.2
Max
‘Wat is hier aan de hand?’ klonk ineens een stem. Ik draaide me om en zag dat de weerwolf waar Jay mee gevochten had ons niet begrijpend aanstaarde, de ander trilde van woede.
‘Lars kalmeer,’ beval Jay.
‘Jij kent hen?’ vroeg Nathan stom verbaasd. Jay keek ons overduidelijk niet aan.
‘Laat me raden ze hielpen je met het veranderen zonder volle maan?’ vroeg Tom woedend. Jay wilde ons nog altijd niet aan kijken.
‘Kan iemand mij uitleggen wat er aan de hand is?’ vroeg Luppe ineens. Iedereen keek haar verstoord aan. ‘Ik verander ineens in een vampier voor de tweede keer vandaag. Hoe kan dat?’
‘Ik heb die ketting van je ooit behekst,’ zei ik schouder ophalend. ‘Het beschermt je tegen het boven natuurlijke.’
‘En dat deed je voor Rosalyn?’ vroeg ze nieuwsgierig. Een steek van pijn schoot door me heen en ik wende me af.
‘Vandaar dat je ze geïnteresseerd was in heksen,’ zei een van de weerwolven, niet Lars en niet Jay. ‘Je woont samen met een.’ Jay keek hem boos aan.
‘Waarom vielen jullie het meisje aan?’ vroeg hij bars.
‘Lars kon zich niet in houden en toen ze ons van zich af gooide dachten we dat ze een vampier was,’ hij keek verontschuldigend naar Luppe. ‘Het spijt ons, we wisten niets van dat ketting gebeuren af.’ Jay wierp een korte waarschuwende blik op Tom, die niet onopgemerkt bleef door de twee weerwolven. Lars sprong op en wilde hem meteen aanvallen, maar Nathan wist hem weg te gooien.
‘Lars, Richard, Kappen!’ zei Jay waarschuwend.
‘En wat mag jij dan wel niet zijn?’ vroeg Richard Nathan minachtend.
‘Ik ben een elf,’ zei hij even minachtend terug. Even was het stil toen schaterde Lars en Richard het uit van het lachen.
‘Maak dat de kat wijs,’ zei Lars lachend.
‘Tom, Nathan. Ga terug naar het huis,’ zei ik gespannen.
‘Daar wachten die drie malloten,’ zei Tom. ‘Ik weet niet of dat wel een zo goed idee…’ Ik keek hem kort even aan. Hij greep Nathan beet en sleurde hem snel weg.
‘Ik dacht dat alle elfen vermoord waren,’ zei Luppe verbaasd.
‘Dat zijn ze ook,’ zei Lars.
‘Niet allemaal,’ zei Jay zachtjes. Even was het stil en liet iedereen die woorden op zich in werken.
‘Wat houden jullie achter van Nathan?’ vroeg Siva. ‘Wat weet ik niet.’ Hij keek naar Luppe die gespannen en waakzaam om zich heen keek met haar mes getrokken.
‘Mag de elf je geheimpje niet weten?’ vroeg Lars met een kinderstemmetje. ‘Mag hij niet weten wat jij met zijn soortgenootjes gedaan hebt?’
‘Ik heb nog nooit een elf iets aangedaan,’ siste ik woedend.
‘Lars kappen,’ zei Richard waarschuwend en hij trok zijn vriend mee naar achteren. ‘Ik denk dat het beter is dat wij gaan.’
‘Heb je hem nooit verteld hoe jou soort hele elfen dorpen uit branden?’ vroeg Lars zachtjes. ‘Waarom je ’s nachts wakker word uit nachtmerries waarin je het elfenbloed over je handen voelt stromen en de krijsen van vrouwen en kinderen in je oren hoort galmen. Je hebt het hem nooit verteld?’ Ik voelde hoe ik woedend begon te worden, hoe ik steeds minder controle kreeg over de magie die zich in mij bevond. De woede in mij stapelde zich op.
‘Hij had het recht om het te weten,’ zei Siva zachtjes. Die zin liet al de woede uit mij schieten. Alle magie die daarbij verbonden was schoot mee en toen ik om mij heen keek zag ik de ravage die ik had aangericht. Alle bomen in een cirkel van 100 meter om mij heen waren om gestorven en omgevallen, Lars en Richard waren beide dood en hun gezichten waren verminkt, Jay lag bewusteloos op de grond net zoals Luppe. Alleen Siva stond nog overeind en leek daar net zo stomverbaasd over als ik.
‘Dat is… interessant,’ wist hij uit te brengen.
Vond dit filmpje. Het is behind the scenes van de video clip lightening van de wanted. Daarin zouden bmx-trickster wat stunds doen, maar dat ging niet helemaal volgens plan:
Reageer (3)
interessant
1 decennium geledenEn de andere dan ,zijn die ook dood ??
1 decennium geledenawesome hst, echt... interessant
1 decennium geledenoja dat filmpje, die heb ik al eens gezien, echt hilaries
snel verder!