Foto bij Kijk

Dag 1.

“Moet je die twee nou samen zien.” Fluistert Laura tegen haar vriendin Marian die aan het tafeltje naast haar zit. “Ze passen gewoon perfect bij elkaar.”
“ Waarom kunnen ze nou niet gewoon toegeven dat ze elkaar leuk vinden?!” zucht Marian, overdreven luid naar mijn idee.
Nog 28 minuten
De twee meisjes zitten voor me tijdens geschiedenis les en zaten al vanaf minuut één te giebelen en rare gezichten te trekken naar Jack en Lisa. Twee van mijn klasgenoten die aan de andere kant van het lokaal achter elkaar zitten.
Ik snap gewoon niet waar ze het over hebben, echt weer zoiets voor meiden. Dat zij niet moe worden van zichzelf…
Nog 26 en een halve minuut en de les is afgelopen. Het lijkt wel of m’n horloge expres extra langzaam tikt. Richard, wie meestal naast me zit is vandaag ziek en die twee giebelende meiden leiden me steeds af van het spel dat ik op mijn mobiel probeer te spelen. Mijn enige hoop om de doodsaaie lessen van meneer Stenner of meneer stenentijdperk te overleven.
25 minuten.
“We zouden ze kunnen koppelen.” Gniffelt Laura.
“Ja! Leuk idee!” Zegt Marian iets te luid, waardoor ze een van de beroemde “waarschuwende” blikken van meneer Stenentijdperk in de wacht sleept. Zodra hij weg kijkt beginnen die twee weer te giebelen.
“Dus, Laura.. hoe gaan we het aanpakken?”
“Eerst moeten we een goede strategie bedenken, hoe krijgen we ze bij elkaar? En dan natuurlijk het liefst alleen.”
Nog 23 minuten en 4… 3… 2… Nog 23 minuten. Zucht…
“Serieus Laura?” zucht ik vermoeid. Dit gekwetter kan ik echt niet nog 20 minuten aan horen.
“Die twee kunnen elkaar niet uitstaan. Als je die twee bij elkaar stopt breekt er waarschijnlijk brand uit!
Beide meisjes kijken me stom verbaast aan. “Max, hoe kun je dat zeggen..” Fluistert Laura geschokt. “Die twee zijn voor elkaar gemaakt..” mompelt Marian erachteraan. Ahhh… nu maken ze ook elkaars zinnen al af… “
“Nouja, het is natuurlijk mogelijk.” Zegt Laura. Dit keer kijkt Marian haar vriendin geschokt aan. “Marian, wat nou als ze hun brandende liefde voor elkaar niet kunne bedwingen?” Legt Laura uit, waarna ze allebei weer zo vreselijk beginnen te giechelen.
Zucht. Nog 21 minuten…
“Die twee kunnen elkaar niet uitstaan! moet je dan kijken.” Zeg ik tegen de twee blonde love zombies. Iets dat dit keer mij een geïrriteerde blik van meneer Stenner opzadelt. Nog 20 minuten 3…
BENG! Geschrokken kijk ik net als alle anderen om richting het geluid. Jack ligt languit op de grond.
Hij had op zijn stoel zitten wippen, terwijl hij met een voet in Lisa’s rug zat te porren. Lisa staat woest over hem heen gebogen.
“Eikel!! Roept ze, waarna ze het lokaal uit rent.
“Ragel, loop jij even achter Lisa aan om haar terug de klas in te halen.” Vroeg Stenner kalm. Het meisje knikte en glipte weg terwijl Stenner een kille blik op Jack richtte. Zag hij niet dat zo’n uitdrukking geen effect op ons heeft? Vooral nu Jach meer aandacht heeft voor de deur.
“Ik had wel gelijk. Die twee zijn onmogelijk. Moet je zien hoe ze met elkaar om gaan.” Mompel ik. “Als Lisa nou nog knap was geweest… maar ja…”
Twee paar kille over opgemaakte ogen keken me woest en ongelovig aan en alsof ik een soort alien ben die niets van de mensheid begrijpt zeggen de twee tegelijk: “Daar moet je gewoon voorbij kijken!”
“Ach, laat maar zitten, jongens zijn gewoon te blind…”

Ik wil weer op mijn horloge kijken... Geen goed idee, deze les gaat nog véél te lang duren.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen