Prologue
Ik open de deur en sluip de kamer binnen. Lucy, Eleanor en Penny zijn nog op en zitten te giechelen in hun bedden. Ik trap per ongeluk op een plaats met een krakende houten plank en opeens draaien de drie hoofden mijn kant uit. “Grandma!” roepen ze euforisch in koor wanneer ze me opmerken. Ze komen hun bedden uit geklauterd en vliegen rond mijn benen. “Hi ladies.” Grinnik ik en ga met mijn hand door hun haren. “Aren’t you grils tired yet?” Ze schudden enthousiast hun hoofdjes en kijken me opgewekt aan. Ik glimlach en volg hen naar hun bedden. “Grandma? Do you want to tell us a story?” “A story?” herhaal ik vragend en ga op één van de bedden zitten. De drie meisjes verzamelen zich op het andere bed en kijken me bedelend aan. “Please, grandma?” na een tamelijk lange bedenktijd stemde ik toch toe. “Sure, what do you want me to tell you.” Antwoord ik uiteindelijk en laat mijn blik ronddwalen doorheen het trio. “How did you met grandpa?” antwoord Eleanor, de outste van de drie, vastberaden na een korte stilte. “Well, that girls, is a very long story, maybe tomorrow, it’s already 9 o’clock.” “But, but, granny…?” en daar was de puppy-blik weer. Ze hadden allemaal Pauls ogen wat het nog moeilijker maakte om het te weerstaan. “Please, please pleeeaase? Tell us!” “Fine, but after the story, you all go to sleep okay? Promise?” Ik wijs priemend met mijn wijsvinger naar de meisjes en ze beantwoorden het met een brave knik. “Promise.” Voegen ze er nog aan toe. “Good.” Ik ga wat comfortabeler zitten en kijk dan de meisjes aan die me nieuwsgieriger dan ooit in de ogen keken. “Well, where do I begin.”
Er zijn nog geen reacties.