Foto bij Three

Met een jaloerse blik in zijn bruine ogen kijkt Zayn naar het tweetal dat achter in de zaal aan het dansen is. Louis merkt dat Zayn niet meer gefocust is op zijn muziek en probeert de aandacht van zijn vriend te trekken door met zijn elleboog zachtjes in zijn ribben te porren. Zayn duwt geïrriteerd Louis’ arm weg en scheurt met moeite zijn blik van het tweetal af om vervolgend een kwaaie blik naar Louis te werpen.
      ‘Wát?’ vraagt Zayn scherp. Louis deinst een stukje achteruit en houd zijn handen in de lucht terwijl hij Zayn beduusd aankijkt. Zayn schudt zijn hoofd, kijkt Louis aan en bijt zachtjes op zijn onderlip.
      ‘Doe even normaal, Zayn,’ zegt Louis en hij gaat weer naast Zayn staan. Zayn zucht en hij laat zijn schouders hangen, hij leunt met zijn handpalmen op de rand van de draaitafel en kijkt naar zijn knokkels die wit worden omdat hij hard in de rand knijpt. Louis legt bezorgd zijn hand op die van Zayn, niet wetend wat er in Zayns hoofd afspeelt.
      ‘Sorry,’ zegt Zayn zachtjes en hij haalt met een hand de koptelefoon van zijn hoofd af en laat hem om zijn nek hangen. Louis doet hetzelfde en knikt als teken dat hij Zayns verontschuldiging aanvaard.
      ‘Is goed. En vertel me nu maar wat er aan de hand is want ik weet dat je het je voor de rest van de avond anders alleen maar laat op vreten van binnen,’ zegt Louis en hij kijkt Zayn doordringend aan. Zayn kijkt weg van Louis’ blik en kijkt naar de dansende leerlingen, dan wijst hij naar twee leerlingen. Louis volgt Zayns vinger en ziet dat hij naar Liam, een van hun beste vrienden wijst en naar Manny, het nerderigste meisje van school wijst.
      ‘Zayn, wat…’ begint Louis maar hij stopt met praten als Zayn zijn hand op houd en zich naar hem toedraait. De blik in Zayns ogen zegt Louis genoeg, hij knikt en geeft Zayn een zacht duwtje tegen zijn schouder als teken dat hij moet gaan. Zayn kijkt Louis met een glimlachje aan, haalt de koptelefoon van zijn nek af en legt hem op de draaitafel neer.
      Louis kijkt zijn beste vriend na terwijl hij van het podium afloopt en zich door de dansende menigte heen wringt. Grijnzend laat Louis zijn hand naar de lichtknoppen gaan en laat een van de spotlights Zayn volgen.
      Zayn voelt de warmte van het brandende spotlight op zijn rug, en aangezien hij zijn zwarte overhemd aan heeft begint het aardig heet te worden. Fijn, Louis, heel fijn, denkt Zayn, maar toch weerhoud de spotlight hem niet om naar het tweetal toe te gaan. Langzaam wringt Zayn zich door de menigte, warme en bezwete lichamen botsen tegen hem op maar Zayn loopt stug door, met zijn blik op één persoon gericht.
      Lachend laat Manny zich in Liams armen vallen en ze slaat haar armen stevig om zijn nek heen terwijl ze op haar benen probeert te blijven staan. Liam glimlacht en houd Manny’s middel goed vast om te voorkomen dat ze dadelijk op de vloer ligt.
      ‘Ik ga even wat te drinken halen, jij ook wat?’ vraagt Liam en hij kijkt Manny vragend aan. Manny knikt en likt met haar lippen over haar droge lippen heen. Liam laat Manny los en loopt lachend naar de tafels met drankjes en snacks. Met een zucht laat Manny zich tegen de tafel aanleunen en ze kijkt vermoeit naar de dansende mensen voor haar.
      Zayn ziet hoe Liam iets tegen Manny zegt en hoe zij vervolgens knikt dan loopt Liam plots bij haar vandaan waarna Manny alleen achterblijft en ze een beetje doelloos rond kijkt. Dit is mijn kans, denk Zayn en hij stapt op Manny af, die tegen de tafelrand aan leunt.

Reageer (2)

  • LauratjeH

    Snel verder

    1 decennium geleden
  • OpenOcean

    Go Zaaaaayn! (':

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen