Nee ik wil niet weg,schreeuwde Mischa.Haar ouders hadden haar koffers al ingepakt.Haar vader schreeuwde naar haar en Mischa was helemaal overstuur.Waarom kon ze niet gewoon naar iemand van haar familie gaan?
Waarom moest ze nou naar een kindertehuis?Huilend stapte ze de auto in.
Hoe moest het nou met haar grote zus?die werd nu waarschijnlijk uit huis gezet.De bus waarin Mischa zat reed weg.Ze zag haar zus nog zwaaien, haar ouders zwaaide niet.
Op het laatste moment zag ze nog enkele tranen over de wang van haar zus lopen.Eenmaal aangekomen bij het huis kreeg ze een uniform.
Het was een lelijke zwarte rok met een blauw met witte blouse eroverheen voor de meiden.
De jongens daarintegen hadden een zwarte broek en een zwarte blouse.
Mischa liep het gebouw in.Een oude dame begroete haar.Ze had kort, grijs haar en was erg nors, ook had ze een knot in.
Ze pakte me bij mijn arm en liet een aantal kamers zien.
Hier is de wc,riep ze.Je mag alleen naar de wc om 8 uur wanneer je je tanden ook moet poetsen.En om 12 uur, 4 uur en om 8 uur.Jullie gaan om acht uur naar bed en dit is de eetzaal.Ze deed de deur open van de eetzaal.We eten om 7 uur, om 10 over 12 en om 6 uur.
Verder mag er in de slaapkamers niet gegeten worden en huisdieren zijn niet toegestaan.Geen geklets meer na kwart over acht.
En laat ik even duidelijk zijn.Als je de regels verbreekt kom je in een kleine ruimte voor 2 dagen te zitten waar je alleen maar water krijgt.
Ze keek me boos aan.Waarom ben ik hier beland?
Jullie moeten om half negen op school zijn en om 12 uur is het afgelopen.Ze liep naar een aantal lokalen en zei:hier zijn de lokalen vanmiddag krijg je een rooster en morgen kan je beginnen.
Tot die tijd ga je maar je spullen uitpakken in je kamer en en daarna mag je gaan opruimen en dweilen in de gang.
O ja, als je om 1 uur klaar bent kunnen jullie gaan dweilen,stofzuigen en de vaat doen enzo.Dat is een standaard huisregel hier!
Toen we net op het punt stonden om naar boven te gaan zag ik een jongen met een tandenborstel de grond schrobben.We liepen naar boven.....

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen