Het is zondagochtend, ik loop de voordeur uit om de krant te pakken. "Goedemorgen schoonheid" ik draai me om en zie Rik tegen zijn huis aan staan met een sigaret in zijn mond. "Waarom zo stilletjes ?" ik zwijg en pak de krant. "Ga weg Rik, ik wil niks met je te maken hebben" "zozo dametje heeft een grote mond he ! hou ik wel van" en hij loopt naar het hek tussen onze huizen in. "Waarom zo gespannen ? je vriend hoeft echt niks te weten" "Er valt niks te weten, ik laat jouw met rust en jij mij" en ik loop door de voordeur. "Stom kind" "ook goedemorgen lieverd" en me vader kijkt me verbaasd aan "is er iets mis ?" "nee, buiten stond Rik weer" "en ?" "en niks, hij deed niks" "mooi" zegt mijn vader geruststellend. Als ik de tafel weer afruim zegt mijn moeder opeens: "Zou je weer willen oppassen ?" "Ja hoor ! Evie is erg lief en rustig, het is een leuk meisje !" "Dat is goed om te horen want Linda heeft weer gebeld of je vanavond wou oppassen van 6 tot 10" "is goed" met een tevreden gezicht sms ik Lisa: Drinks ? x niet veel later krijg ik een sms terug: Tuurlijk ik ben daar over 5 minuten ! x
Ik kleed me om en fiets naar Drinks. "hee lis !" "heej jij, kom zitten" ik ga zitten en bestel een water. "en hoe gaat het met dat hele Rik geval ?" "Nou vanochtend zei hij weer dat mijn vriend niks hoeft te weten" "wat zei jij toen ?" "ik zei dat er niks valt te weten en dat ik hem met rust laat en hij mij" "oeh..." "wat is er ?" "Nou val Rik in de rede en hij wordt alleen maar meer en meer gefocust op nouja in dit geval jou !" ik kijk een beetje gekwetst en de moed zakt meteen weer. We kletsen nog wat en we lachen maar dan is het alweer 1 uur ! "sorry Lis ik moet weer eens gaan !" "oke" we lopen naar onze fietsen en we fietsen weg. "Doeg !!" "Doei" roep ik snel. De hele weg denk ik aan Rik totdat ik opeens wordt tegengehouden. "huh ? wie is dat" ik draai me om en zie Rik zich vasthouden aan mijn bagagedrager. "Laat los !" "dacht het niet" weer pakt hij mijn arm stevig vast en trekt me van mijn fiets "auw ! je doet me pijn !" gil ik. Rik zegt niks en duwt me in een donker steegje. "tegen de muur jij !" "Wat ga je doen engerd ?!" roep ik angstig. "Help ! help !" roep ik. "Hou je kop stom wijf !" hij gooit me tegen de muur aan en slaat me hard in mijn gezicht. "Auw !" een traan rolt over mijn wang. "Stop !" roep ik en ik probeer hem te slaan. Hij pakt mijn hand en draait hem om. "Niet zo bijdehand, ik zei toch dat als Rik iets wilt dan krijgt hij dat !" ik trap hem hard tegen in zijn buik en hij kijkt me met woedende ogen aan. "Dat had je beter niet kunnen doen bitch !" Hij schopt tegen mijn been en trekt aan mijn arm, dan slaat hij zijn armen om mijn middel en gooit hij me tegen een vuilniscontainer die er staat. Ik krimp in elkaar en Rik loopt weg. Ik begraaf mijn hoofd in mijn handen en begin heel hard te huilen. Ik sms me vader of hij me komt ophalen en veeg mijn tranen weg.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen