Ik was eindelijk rustig, maar toen verscheen Jasper in mijn raam, met zijn geheim. Een geheim dat ik liever niet wou horen. Hij is een vampier. Eentje die vegetarisch is.

SOPHIE POV
Ik kwam thuis, gooide mijn rugzak in de hoek en trok naar de douche. Ik opende snel de kraan, trok mijn kleren in snel tempo uit en sprong onder de douche. Na een halfuur was ik genoeg ontspannen en draaide de kraan uit, traag stapte ik naar de badhanddoek en draaide die rond mijn lichaam. Ik borstelde mijn haar en trok een joggingbroek aan met een oud topje. Toen ging ik naar beneden en nam mijn rugzak weer mee naar boven. Ik gooide mijn deur toe en nam de boeken die ik nodig had voor het huiswerk. “Engels hoef ik niet.” Ik liet het boek op de grond vallen toen ik iemand op mijn raam hoorde tikken. Ik stond op, rende naar het raam en opende die. “Ik moet je iets bekennen..” “BEN JE GEK? JE HAD GEMAKKELIJK IETS KUNNEN BREKEN ZO!” Ik gilde uit paniek, hij mocht hier niet verongelukken. “KALM AAN!” riep hij terug. Ik ademde diep in en uit en legde me neer op bed. “Ik vertrouw je.” Hij had zich naast mijn bed op de grond gezet. “Oké,” “Ik meen het, je geeft me het gevoel dat je voor me open staat, betrouwbaar bent.” “Dat is leuk.” Ik had geen zin in die kleffe antwoorden. “Weet je nog, mijn hand?” “Ja.” “Is het je ook opgevallen dat ik ijskoud aanvoel?” “Ja.” “Ik ben een vampier.” Toen viel ik uit bed, proestend van het lachen. “Je bent een wát?” “Vampier.” “Dat meen je niet.” Ik rolde over zijn benen naar hem toe. Hij lachte niet. Op dat moment ging ik op mijn knieën zitten. “Wacht, je meent het hé?” Hij knikte. Toen nam ik de benen en kroop naar de andere kant van de kamer. Mijn knieën tot aan mijn kin. “Ga weg,” siste ik. “Wacht nou, ik doe je geen kwaad.” “GA WEG!” “Sophie, relax.” “JE WILT DAT IK KALMEER ALS JE ME DIT VERTELT?” Ik stond razend op en ging voor hem staan. “Rot op, dat meen ik.” Ik zei het deze keer kalmer. “Soph, luister, ik ben een vampier, maar ik doe niemand kwaad. Niet meer,” fluisterde hij, in de hoop dat ik zou kalmeren. “Ik luister.” Ik zette me op de grond voor hem en keek hem aan. “Ik ben vegetarisch, dat betekent dat ik alleen maar dierenbloed drink, ik kan mezelf ondertussen beheersen, ik word niet ouder, ik slaap niet.” Mijn mond viel open terwijl ik geconcentreerd luisterde. “Mond toe.” Hij glimlachte terwijl hij mijn mond zacht toe deed.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen