007
Ik liep in mijn eentje door de lange gangen van het kasteel. Ik had besloten om niet naar de westrijd te gaan. Misschien zou ik mijn vader dan niet eens tegenkomen, en dan had ik niets om bang voor te zijn.
Ik liep door de deuren van de bibliotheek. Het was er zoals gewoonlijk doodstil. Mevrouw Rommella, de bibliothecaresse zat met haar rug naar me toe een boek te lezen. Ik ging aan een tafeltje zitten en haalde mijn boek van Dreuzelkunde tevoorschijn. Ik was vreselijk slecht in Dreuzelkunde aangezien er thuis nooit over Dreuzels gesproken werd.
Plots had ik het gevoel dat er iemand achter me stond. 'Aliah?' hoorde ik opeens. Ik draaide me om en zag Harry staan, in zijn Zwerkbaloutfit.
'Wat doe je hier?' vroeg hij verbaasd. 'Dat kan ik ook aan jou vragen.' zei ik zonder hem aan te kijken. 'Ik? Ik ben hier omdat Hermelien hysterisch begon te gillen toen ik zei dat ik nog geen verslag had gemaakt voor Geschiedenis van de Toverkunst. En dus heb ik een boek nodig..'
Hermelien, zo heette het meisje dus waar Harry en Ron vrienden mee waren.
'Maar nu weet ik nog niet waarom jij hier bent? Ga je niet naar de westrijd?' hij keek me vragend aan.
Ik haalde mijn schouders op. 'Ik heb geen zin in de wedstrijd.' zei ik toen.
Harry ging tegenover me zitten. 'Waarom niet?'
Ik zuchtte. 'Omdat.. Omdat mijn vader ook komt.. En hij weet nog niet dat ik in Gryffindor zit.'
'Waarom vindt je het eigenlijk zo erg om niet in Slytherin te zitten? Zo leuk is die afdeling nou ook weer niet.' zei Harry.
Ik zuchtte opnieuw. 'De Malfoyfamilie bestaat al sinds.. Sinds Hogwarts werd gesticht! En ze zijn allemaal in Slytherin geplaatst! Allemaal, behalve ik.. Ik heb het verpest! Ik verpestte alles al toen ik nog maar net geboren was!'
'Vast niet.' zei Harry. 'Ik vind je veel aardiger dan je familie. Hoe kun jij het nou verpest hebben?'
Ik glimlachtte. 'Ik zou willen dat iedereen er zo over dacht..'
Harry stond op. 'De Sorteerhoed maakt geen fouten. Jij hoort in Gryffindor! En als je vader of wie dan ook er maar iets over zegt.. Wat maakt het uit? Je kunt wel tegen ze op! Kom mee, de wedstrijd begint over een half uur!'
Ik stond ook op. Ik voelde me een heel stuk beter. 'Bedankt.' zei ik. We liepen naar de eetzaal. 'Kom je bij ons zitten?' vroeg Harry. Ik knikte. We liepen naar Ron, Hermelien en Ginny. 'Hoi,' zei Harry. 'Aliah komt bij ons zitten.'
Ze keken em verbaasd aan. 'Oké.' zei Ginny. Hermelien schonk me een glimlachje, maar Ron vertrouwde me blijkbaar niet. 'Harry, heb je je boek?' vroeg Hermelien streng. Harry sprong snel op. 'Ik, eh.. Ja! Ik moet nu gaan. Doei!' en weg was hij.
Ik keek even naar de tafel van Slytherin. Draco was blijkbaar al vertrokken. Wel zag ik Blaise en Pansy die druk in gesprek waren. Ik vond het jammer dat Blaise besloten had om me te gaan negeren, maar misschien.. Heel misschien, zou ik hier in Gryffindor ook wat vrienden maken.
Reageer (2)
snel verder!!
1 decennium geledenJAAAAA helemaal goed.
1 decennium geledenSnel verder
XOXO roos(cool)