* Hoofdstuk 21
-Silber’s pov-
Ik word wakker en dit keer is het niet Effie of Peeta die me wakker maakt. Ik sta uit mezelf op. Vandaag is het weer een trainingsdag. Peeta heeft gezegd dat hij niet meer zo streng zal zijn en niet meer zal schreeuwen. Hij komt ook niet meer mee met de trainingen maar elke keer na het eten, zijn we nog steeds bezig met vechttechnieken. Alles is nu veel beter. Ik noem hem geen meneer meer maar gewoon Peeta en hij heeft schijnbaar mijn bijnaam van Daz geleerd: Silly. Mij maakt het niet uit, de sfeer is veel gezelliger zo. Na het eten, verdwijnen Peeta en ik weer het kamertje in. Iedereen vraagt elke keer weer wat we daar doen en elke keer weer krijgen ze geen antwoord. Nog steeds krijgen we verbaasde gezichten te zien en nog steeds kunnen we onze lach niet inhouden om die gezichten. In het kamertje aangekomen, beginnen we met trainen. Ik raak Peeta niet al te hard om hem te sparen maar inmiddels weet hij dat ik de kracht in me heb. We zijn zo druk bezig dat we de deur niet open en dicht horen gaan. “Dus daar zijn jullie mee bezig.” Verschrikt draai ik me om en zie Katniss staan. “Dat verklaart alles.” “Katniss, zeg het alsjeblieft tegen niemand. Het moet geheim blijven.” Zegt Peeta kalm. Katniss zweert dat ze niks zal zeggen omdat ze vindt dat dit een goed idee is (Met Declan valt er niet te trainen. Hij is zo vol van zichzelf dat hij denkt dat hij het alleen af kan) en dan gaat de training door totdat Peeta zegt dat het goed is. Dan verlaat ik het kamertje en ga het dak op om naar de sterren te kijken zoals ik elke avond doe. Elke avond denk ik weer aan thuis en elke avond weer huil ik me in slaap. Elke keer weer behalve vandaag. Morgen is de individuele training en ik ben bang. Wat als de spelmakers me niet goed vinden? Dan krijg ik een laag cijfer en dan kan ik het helemaal vergeten. Geen sponsors, geen steun. Peeta’s stem spreekt in mijn hoofd. “Daz was vol lof over je, zal allemaal wel meevallen.” Ja, maar Daz is mijn beste vriend. Beste vrienden zijn altijd vol lof over je. Hopend dat het waar is wat Peeta zei, val ik in slaap en die nacht slaap ik eindelijk eens goed. Iets wat ik al nachten niet meer gedaan heb.
Er zijn nog geen reacties.