Let the walls break down (atl) 2
Zijn het niet The Pussycat Dolls dan zijn het de Jonas Brothers die aan mijn deur staan om te zien of alles wel in orde is. Zijn supersterren dom? Ik bedoel, telkens opnieuw vraag ik om me gerust te laten en steeds opnieuw komen ze langs. Willen ze soms dat ik op mijn knieën ga zitten en hen smeek om weg te blijven? Jack, Zack en Ryan lijken de enige te zijn die de betekenis kennen van 'laat me met rust'. Ook Alex probeert geregeld contact te zoeken.
Ik lig op mijn bed een boek te lezen wanneer er op de deur geklopt wordt. Omdat ik het vermoeden heb dat het wel weer Alex, één van The Pussycat Dolls of iemand van de Jonas Brothers is zwijg ik gewoon. "Ashley, kan ik even met je praten?" Dat klonk niet bepaald als één van de personen die ik dacht dat het was. Langzaam sta ik op en loop geërgerd naar de deur. "Wat is er?" vraag ik terwijl ik de deur met een zwaai open. "Ik wou eigenlijk gewoon even komen verontschuldigen voor iedereen die je constant komt 'stalken' om met jou te praten en om te horen of alles wel in orde is. Ze zijn een beetje bezorgd om jou omdat je zowat de enige bent die niet gezien wordt op de kleine optredens die we geven en op de gangen zien we je ook nooit." Ik haal mijn schouders op. "Je hoeft je niet te verontschuldigen voor je 'collega's', zorg er gewoon voor dat ze eindelijk eens doen waar ik hen bijna voor smeek: me gerust laten" Zack knikt. "Als er iets is mag je altijd bij mij komen. Ik wil niet overkomen als de rest, ik ga hier niet om de 10 minuten komen kijken of alles in orde is, maar als je ooit iets kwijt wil, zelfs als we hier niet meer zijn, dan wil ik altijd luisteren." Ik knik. "Bedankt Zack, dat apprecieer ik echt." Een welgemeende lach komt op mijn gezicht. "Is dat een lach op JOUW gezicht?" vraagt hij lachend. "Ja, omdat ik van jou tenminste weet dat je het meent en dat je je roem opzij zet. De rest doet het waarschijnlijk om hun eer hoog te houden als supersterren." antwoord ik. "Ik weet het niet maar de Jonas Brothers lijken niet echt de bedoeling te hebben hun eer hoog te houden. Ze zijn gewoon begaan met de mensen in hun omgeving denk ik." Ik haal mijn schouders op. "Ik ga nog wat lezen, tot morgen." Zack knikt. "Tot morgen." Twijfelend kijkt hij me aan. "Knuffel?" Ik rol lachend met mijn ogen. "Omdat je het zo lief vraagt."
De volgende dag maak ik na het ontbijt een wandeling zoals elke morgen. Wanneer ik terugkom staat er een grote mand voor de deur van het weeshuis. Nieuwsgierig ga ik kijken. Er ligt een papiertje in en onder een deken ligt een baby te slapen.
Goedemorgen, Ivy is geboren op 26 augustus. We hebben geprobeerd tot op de dag van vandaag om voor haar te zorgen maar wegens geldgebrek en andere omstandigheden lukt het ons niet nog langer voor haar te zorgen. Zouden jullie haar alsjeblieft willen opvangen en een familie voor haar zoeken? Dankuwel
Ik neem de mand op en ga er mee naar binnen. "Peyton, er heeft iemand zijn kindje voor de deur gelegd in een grote mand. Ze konden niet meer voor haar zorgen." zeg ik meteen wanneer ik Peyton zie. "Geef maar hier. Ik zoek wel uit in wie zijn kamer ze kan verblijven tot ze oud genoeg is om alleen op een kamer te slapen." Ze neemt de mand van me over en wil weggaan. "Mag ik voor haar zorgen?" vraag ik meteen. "Het spijt me heel erg Ashley, maar ik laat jou niet met haar op een kamer slapen. Je..." begint ze. "Waarom niet? Is het al tot je doorgedrongen dat ik 21 jaar ben en ga nu niet zeggen dat ik het niet aan kan. Jullie zeggen dat over alles, ik wil op mijn eigen gaan wonen maar nee hoor, je bent er nog niet klaar voor. Maar ik ben wel klaar om met een familie mee te gaan en een week, hoogsten 2 weken later terug gebracht te worden!?" ga ik meteen in de tegenaanval. "Er moet gezorgd worden voor een stabiele situatie. Hoe kan het nu in een stabiele situatie terechtkomen als je misschien morgen geadopteerd wordt?" verdedigt ze haarzelf. "Een stabiele situatie? Is dat wat je wil voor elk weeskind hier? Een week bij een nieuwe familie en dan meteen teruggebracht worden, noem je dat stabiel? Ik heb een heel andere definitie van stabiele situatie dan jij moet ik dan eerlijk toegeven! Weet je wat het is, niemand geeft me de kans om te laten zien wie ik echt ben! Ik zou graag bij een gezin horen, blijkbaar wordt dat niet toegelaten. Ik zou graag Ivy opvoeden maar blijkbaar word dat ook niet toegelaten. Wat mag ik hier wel?" ga ik er tegen in. "Dit kindje heeft een moeder EN vader nodig die voor haar willen zorgen, dat kan..." Ze wordt onderbroken door Ivy die begint te huilen. "Ik wil anders wel als vaderfiguur helpen." Peyton neemt het kindje uit de mand en kijkt verwonderd achter me.
Reageer (1)
ahh wie zal dat zijn!1 omg ik ben nmieuwsgierig.. ookal denk ik dat ik het week zet je 3 er ok op:) dan zla ike r mogen een hele sooi van mij opo zetten van elk minimaal 2 !!
1 decennium geledenXxxxxxxx