Foto bij Babysit

"Heeft Rik je nog lastig gevallen ?" vraagt mijn vader. Het is een week nadat Rik mij aansprak bij 'Drink'. "Nee, ik heb hem al een tijdje niet gezien" "Het zal vast wel een vergissing zijn geweest" "een vergissing die pijn doet" "Richard, laat haar nou maar, ik heb iets leuks voor je waar je aan kan verdienen, en het zet je gedachten even ergens anders op!" "Wat dan mam ?" "Ik spreek al een tijdje met Linda Beek, een vrouw uit de Oranjestraat, ze zoekt nog een meisje rond de 15 om op haar kind te passen, ik heb meteen gezegt dat jij dat wel zou willen doen ! leuk he" "en hoe oud is haar kind ?" "haar kind heet Evie en is bijna 3 jaar" "oke, en wanneer moet ik oppassen ?" "goed hier is alle informatie: vanavond om 19.00 naar Oranjestraat nummer 23, je moet oppassen tot ongeveer 23.00 het kan later worden, maar het is weekend dus dat maakt niks uit ! je verdient 15 euro per avond" "oke is vind het goed, hoelaat eten we ?" "het eten staat op een kwartiertje daarna moet je echt gaan !" Ik kleed me snel even om in een makkelijk blauw shirt en een witte broek, me make-up even bijwerken en mijn haar in een schuine vlecht doen, wat plukjes los laten en klaar ! Gemakkelijk maar leuk ! "Courtney ETEN !" roept mijn moeder naar boven. Ik loop de trap af en ga aan tafel zitten. Aan tafel kwekt mijn moeder maar door en door over een Sale bij haar favoriete winkel. "Oooh Courtney het is 5 voor 7 je moet gaan !" ik schiet op en pak mijn jas. "doei" roep ik nog snel en ik pak mijn fiets. Uhm....Oranjestraat 23...ooh hier. Ik bel aan en er doet een vrouw open. "Hallo, jij bent vast Courtney, ik ben Linda Beek, en dit is Evie" ik geef haar een hand en trek een grappig gezicht naar Evie waardoor ze moet lachen. "Nou het klikt al meteen !" ik lach en loop naar binnen achter haar aan. Ze is een iets dikkere vrouw maar met een vriendelijk gezicht, Evie heeft kleine krulletjes en mooie grote blauwe ogen. Ze zet Evie naast mij neer op de bank. "Ik heb haast, je mag van alles pakken uit de kastjes, er staat cola, een glas en een zak chips op het aanrecht, Evie moet om 20.00 naar bed, boven ligt alles al klaar en op het aanrecht ligt een briefje klaar met mijn mobiele nummer, haar flesje moet 5 minuten in de magnetron op 150 graden, is alles duidelijk ?" "Ja mevrouw, doeg !" "Doeidoei, doei Evie" en na een kus op Evie's hoofd is ze de deur uit. "mama weg ?" "Ja, maar ik ben er om met jouw te spelen oke ?" Evie knikt verlegen en stopt haar vinger in haar mond. "tlactor, tv" "tractor op de tv ?" "ja" ik pak de afstandbediening en doe de tv aan. "JAA !" roept Evie opgewonden en ze klapt in der handen. ik lach en pak mijn mobiel, ik log in op twitter en schrijf Oppassen, ze is zo cute ! ik druk op 'tweet' en leg hem weer weg. Als het programma is afgelopen kijkt Evie naar mij "Bett ?" "Ja Evie, tijd voor slaap" ik sta op en loop naar de trap, Evie loopt voor me en blijft voor de trap staan. "Wat is er Evie ?" ze kijkt me met grote ogen aan en pakt mijn hand. "Handje vast, Evie bang" ik smelt weg door haar grote ogen gefocust op de trap en haar ene kleine handje in die van mij. Ik leg haar in bed en lees nog een verhaaltje voor. "Weltrusten Evie" en ik loop haar kamer uit. "nee" roept ze bang "wat is er dan ?" "kus" zegt ze en ze gaat zitten. Ik loop weg en geef haar een kus op haar hoofd. Haar gezicht begint te stralen en daarna gaat ze liggen en zegt zachtjes "dankke" ik lach lief en wrijf over haar kleine wangetjes en doe het licht uit. Ik kijk nog snel achterom maar Evie slaapt al.

Reageer (1)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen