Hoofdstuk 11
Adora was aangekomen bij Ronald Weasley, die haar op had staan wachten en meteen aan haar gezicht zag dat er iets was. Adora negeerde zijn vragen en loopt met hem mee naar de rest van hun vriendengroep, maar ze had geen zin meer om te luisteren naar de verhalen van de tweeling, de regels van Hermione of de bedenkingen van Potter: haar gedachten waren nog bij de leerlingenkamer van Slytherin, haar gedachten waren nog bij Draco Malfoy.
'Adora?' klonk de stem van Hermione in haar oor.
'Hermione.'
'Eindelijk! Ik heb je naam nu al vier keer geroepen!'
'Dan mag je nu vast een wens doen.' mompelt Adora afwezig.
Al de vreugde die ze normaal gesproken bij de Weasleys kreeg was nu vervangen door haat en nijd. Eigenlijk wilde ze helemaal niet meer met deze vriendengroep omgaan, het was gisteren ook leuk geweest met de Slytherins. Voor de eerste keer weliswaar, maar het was gezellig en Draco deed eindelijk normaal tegen haar: dat was al een hele prestatie. Haar gedachtenwolk werd kapot geprikt door de herinnering aan wat Draco tegen haar gezegd had over afspreken met haar vriendengroep. Ze zuchtte: de Weasleys waren hartstikke aardig, ze kon ze toch niet zomaar dumpen voor Draco Malfoy? Of wel? Bij die gedachte verscheen er een grijns op haar gezicht.
Melina stond oog in oog met Pansy en voelde woede opborrelen vanuit haar onderbuik. Ze hoopte dat het de woede was die ze voelde, en niet haar ongezonde ontbijt. De verleiding om haar toverstok te pakken en Pansy's achterwerk te vervloeken was enorm groot, maar ze hield zich in. Pansy keek naar Melina alsof ze naar een vuilniszak vol kakkerlakken keek en stapte nog dichterbij, zodat haar gezicht dreigend dichtbij Melina kwam. Het vuur laaide op in Melina's ogen en haar oog begon te trillen: dit was een moment dat al zo vaak was voorgekomen. Pansy tegenover Melina. Melina zou vervloekt worden door Patty en zich verdedigen, juist op het moment dat Sneep binnen zou komen en haar straf zou geven. Melina schudde haar hoofd: dit keer zou het anders gaan. Ze voelde voorzichtig aan haar binnenzak en op het moment dat ze zag dat Pansy haar toverstok wou pakken had zij de hare al vast en drukte hem tegen Pansy's keel:'Dit keer niet, Parkinson, dit keer niet.'
Melina voelde aan haar toverstok hoe Pansy slikte en drukte haar Toverstok nog iets dieper tegen haar keel:'Als je verstandig bent, draai je je nu om en loop je weg.' Pansy's ogen schoten van Melina naar de zijkant van de groep, waarschijnlijk naar Draco. Ze wilde waarschijnlijk niet afgaan voor hem en keek weer arrogant naar Melina:'Wat dacht je ervan als we allebei omdraaien en weglopen, en erover ophouden. Zullen we dat dan maar doen, Magic.'
'Zullen we dat dan maar niet doen, Parkinson.'
Melina deed een stap achteruit en stond klaar om Pansy te vervloeken, maar ze zocht in haar hoofd naar spreuken zonder er een te vinden: een black out. Ze sloeg tegen haar voorhoofd, dit gebeurde haar veel te vaak en het was niet bepaald handig. Ze liet haar toverstok zakken en bedacht dat het toch wel verstandiger was om op Pansy's aanbod in te gaan:'Bij nader inzien, laten we dat maar doen.' Ze deed nog een stap achteruit, draaide zich om en liep richting de ingang. Op dat moment hoorde ze Pansy's krijsende lach en een vliegensvlug uitgesproken spreuk. Melina voelde een enorme pijnscheut in haar rug en werd door een onzichtbare kracht met gevaarlijke snelheid richting de deur geblazen. Haar voeten kwamen van de grond en ze zag de deur steeds dichterbij komen. Ze spartelde en wilde het tegenhouden, het ging allemaal te snel en de hard en voor ze zich realiseerde wat er gebeurde knalde ze met een gigantische klap met haar hoofd tegen de deur, waarop de rest van haar lijf volgde: Patty had in haar rug aangevallen. Ze voelde een trekkende, scheurende en bonzende pijn in haar voorhoofd en een warme stroom langs haar wangen: alles werd zwart en ze zakte als een slap hoopje bewusteloos op de koude vloer.
Adora was onderhand al met Potter, Ronald en Hermione het lokaal van Snape binnengekomen, en had een plaats uitgezocht, zo ver mogelijk bij Snape vandaan: hij keek afkeurend van haar naar haar vrienden alsof hij er iets mee wilde zeggen, pakte zijn ketel en zette zijn spullen klaar.
Ze keek met een dubbel gevoel naar Ron, die nog even vrolijk naar haar zwaaide en met een knoop in haar maag negeerde ze hem: het was tijd voor een echte Slytherinhouding. Toverdranken was de perfecte les om te laten merken dat ze wel degelijk Slytherinbloed in haar aderen had stromen. Ze probeerde zich te bedenken hoe ze zich zou kunnen bewijzen tegenover Draco en kwam maar op een ding uit: Potter voor schut zetten.
Draco had een hekel aan Potter en Adora had er zelf ook niet zoveel mee: hij was het perfecte slachtoffer. Ze had nog geen idee hoe ze het aan zou moeten pakken en voelde de zenuwen door haar lijf gieren toen de eerste Slytherins om haar heen gingen zitten. Korzel en Kwast gingen voor haar zitten, en Margaret ging naast Adora zitten, waarna Pansy achter hen ging zitten en een plek vrijhield voor Draco. Pansy had een vuile grijns op haar gezicht en zat te seinen met Margaret, die haar met haar grote gezicht naar Adora sneerde:'Zeg vampiersprietje, hoe is het met je zus.' Bij het woord zus begon Pansy te schateren en weer te seinen met Margaret. Adora begreep niet waar ze het over hadden, maar voelde zich naar door de benaming die Maragaret gegeven had: vampiersprietjeZe besloot haar Slytherinplan in werking te laten gaan en rechtte haar rug, zoals ze altijd deed als ze door een menigte mensen dramde en trok een arrogant gezicht:'Vampiersprietje.. Hoe charmant..'
'Pas maar op, anders vervloekt Patty je als je even niet kijkt, zoals bij je domme zus, Melina.' Grijnsde Maragaret en Adora keek op.
'Je hebt haar vervloekt met haar rug naar je toe?! Wat ben je toch stijlloos, Parkinson wacht jij maar.'
'Kom maar op vampiersprietje!' lachte Margaret haar uit.
Margaret ontblote haar lelijke gebit in de vorm van een lach en Adora ging verder:'..Zou ik ook zeggen als ik zo lekker was als jij, Dikkie Dik'
'Wat zeg je daar sprietje.'
Adora prikte in Margaret's dikke buik:'Als jij in de zon gaat liggen, is het dan gebakken spek?'
Margaret's hoofd werd rood, maar Adora was nog niet klaar:'En als je gaat zwemmen in bikini, ligt er dan een rollade in het water? Met die lekkere strakke touwtjes om je vlees heen? Wat ben je toch om op te vreten.'
Ze maakte een kat-achtig gebaar naar Margaret alsof ze haar woest aantrekkelijk vond:'Prr.. Lekker propje van me!'
Er zijn nog geen reacties.