*3
De daarop volgende dagen waren moeilijk.
Ze probeerden met zijn vieren Harry wat losser te maken en hem duidelijk te maken dat hij niet bang hoefde te zijn. Hij bleef nog steeds wat verlegen en teruggetrokken en als hij iets wou vragen vroeg hij het altijd aan Liam of Marianne.
Op een nacht hadden ze het raam per ongeluk open laten staan. De regen stortte naar beneden en het onweer weerklonk door de kamer.
Harry lag te rillen in zijn bed, terugdenkend aan alle avonden dat hij zich onder de blote hemel bevond terwijl het onweerde boven hem. Louis sliep overal door, maar Liam werd wakker van het luide onweer. Snel liep hij naar het raam om het dicht te doen, niet dat het geluid daardoor ophield. Even later hoorde hij zachte snikken die nauwelijks boven de donder uitkwamen. Hij zette zich recht in zijn bed en zocht nog half slapend naar de bron van het geluid. Al snel realiseerde hij zich dat het Harry’s snikken waren. Zacht sloop hij naar het bed toe en haalde zijn hand door de prachtige bruine krullen van Harry. De huilende jongen keek verrast op.
“Ben je bang, Harry?” Harry knikte zachtjes. “Wil je graag wat water of zo?” vroeg Liam onzeker. Harry schudde zachtjes zijn hoofd om daarna zijn mond te openen. “Wil je …” bracht hij uit, maar toen schudde hij zacht zijn hoofd. “Zeg het maar. Ik wil je graag helpen.” Zei Liam bezorgd als altijd. “Wil je hier blijven, ik bedoel dus bij mij slapen deze nacht.” Het was moeilijk te verstaan boven het geluid van de storm, maar Liam begreep het. Liam tilde de dekens op en nestelde zich in Harry’s bed en trok de huilende jongen tegen hem aan.
Harry trilde helemaal merkte hij op. Liam begon geruststellend over Harry’s rug te wrijven. Het leek kalmerend te werken want na een kwartiertje lag Harry vredig te slapen.
Liam bleef nog even wakker om er zeker van te zijn dat Harry echt sliep, maar gaf na een tijdje toe dat de vermoeidheid zijn lichaam overnam.
Sorry, dat duurde echt veel langer dan geplant. Ik wou voor mijn surfvakantie die net afgelopen is nog iets posten maar dat is niet gelukt. Duizend maal sorry!!! Ik typ dit op de iPod dus negeer de fouten
Xxx
Reageer (3)
CUTE!! SNEL VERDER
1 decennium geledenAwh, ik vind dit verhaal zo leuk en lief hè (: snel verder!
1 decennium geledenOMG loveit<3
1 decennium geledenSnel verder?