Eleanor zuchtte diep en liep met haar dienblad door de overbevolkte kantine op zoek naar een plaatsje. "Elly!" hoorde ze plots van achter haar rug en dankbaar draaide ze zich om, wetende dat het Seth was die haar in de mensenmassa had teruggevonden. Snel liep ze naar het tafeltje waar Seth zat met enkele jaargenoten. "Waar bleef je nou?" "Sorry, die man van Spaans, je weet wel, Martinez, bleef maar doorpreken over het nut van vloeiend tweetalig te zijn, ik dacht eventjes dat ik nooit meer uit dat muf lokaal zou kunnen ontsnappen!" Seth grinnikte: " Welke idioot kiest er dan ook voor om Spaans te volgen?" "Hé, Spaans kan nog leuk zijn, buiten Martinez gerekend! Enne, je weet wel beter, Seth!" Die laatste woorden fluisterde ze hem toe, zodat de rest het niet hoorde. Seth knikte begrijpend. Eleanors vader was een succesvol zakenman die tevens een perfectionist in hart en nieren was. Eleanor, als enig kind, moest daar dan ook de gevolgen van dragen en dat bestond er onder andere uit dat Eleanor van haar vader minstens 2 talen buiten het Engels moest kunnen spreken, schrijven en begrijpen: Spaans, Frans en haar vader bleef ook opperen dat ze Chinees moest leren, maar gelukkig had haar moeder daar een stokje voor gestoken. Het feit dat ze geen broers of zussen had, was trouwens ook een gevolg van zijn perfectionisme, aangezien hij liever één kind perfect opvoedt dan de drie zogezegde "halvegaren" die haar moeder wou. Eleanor had daardoor haar toevlucht gezocht bij Seth, haar lievelingsneef en Emily, haar lievelingsnicht, die nu ook naar La Push verhuisd was en bij Sam woonde, tot enorm groot ongenoegen van Leah. Leah was er nog steeds niet over heen dat Sam haar had laten staan voor haar nicht en ook Eleanor moest toegeven dat ze nooit verwacht had dat Emily en Sam een koppel zouden worden, maar wie is zij om dat te beoordelen... "Hé dromer, eet je broodje op, straks gaat de bel en heb je nog niets binnen!" Eleanor schrok op uit haar gedachten en begon aan haar broodje te knabbelen. "Flinke meid, braaf zo!" grinnikte Seth, terwijl hij haar probeerde te aaien. "Gek, ik ben je hond niet!" riep ze terwijl ze hem een por in zijn zij gaf. Seth wreef haar haar in de war en proestte het uit toen hij het resultaat zag. "Seth, rotzak, kijk nu wat je gedaan hebt!" riep Eleanor half-verontwaardigd-half-lachend. "Ik heb je geholpen met je coiffure, zoals ze dat in het frans zeggen." Ze gaf hem nog een por, waardoor hij bijna van zijn stoel vloog en ze verdween daarna naar de toiletten om haar haar te fatsoeneren. Net toen ze zich terug aan tafel wou zetten, klonk de bel. "Verdomme," vloekte ze, "op naar wiskunde, kom op Clearwater, ik weet dat jij daar ook naartoe moet!" zei ze terwijl ze de rest van haar broodje in haar mond propte en Seth meetrok naar het wiskundelokaal. "Nee, red me, alsjeblieft, alles behalve wiskunde, neeee..." waren zijn laatste woorden voor hij aan twee helse uren wiskunde begon.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen