Lily Rosé
Dagen gingen voorbij zonder dat er iet veranderde, mijn moeder ligt nu al bijna 2 weken in coma, haar toestand is niet verbeterd maar gelukkig ook niet slechter geworden. Thuis is het ook niet veel beter geworden pap slaat me nog elke dag, nou ja als hij er de kans voor krijgt. Meestal ren ik het huis uit voor hij echt op dreef is. Ik weet niet meer wat ik moet doen, hij is altijd dronken of hij slaapt of hij staat mij af te snauwen.
Met een zucht stap ik op mijn fiets. Ik gooi mijn tas in de bak voor op mijn fiets. Ik fiets de straat uit opweg naar de dansschool. Na een tijdje ben ik er. Ik zet mijn fiets tegen de muur en loop naar binnen. 'lily!' allison komt helemaal hyper op me afgerend en knuffelt me. 'hi alli' zeg ik lachend. 'kom mee!' ze trekt me mee richting de kleedkamers. 'je gelooft nooit wat mij is overkomen! Echt waar, mijn ouders en ik gingen naar het bos om te wandelen met mijn oma. Ik was gewoon ergens heen gelopen en wist na een tijdje niet meer waar ik was, dus ging ik tegen een boom aan zitten en pakte ik mijn telefoon om te kijken of ik berijk had. Toen ik geritsel hoorde in de bosjes. Toen ik op keek zag ik een ongelofelijk lief klein schattig baby wolfje.
( http://picturesofwolvesonline.com/images/baby-wolf-01.jpg )
Ze haalt haar telefoon uit haar broekzak en laat me de foto zien. Ik maak even een Ahw geluidje en kijk naar het schattige beestje. 'was je niet bang alli?' ze schudde lachend haar hoofd. 'nee maar voordat ik iets kon doen kwam mijn vader naar me toe gerent en bleef maar zeggen dat hij me kwijt was. Ik lach me dood. Allison is een beetje gek maar ze is een schat en 1 van mijn beste vriendinnen. We trekken onze kleren aan en lopen de zaal in.
Lachend strekken we onze benen een beetje. Als ik dans is het enige moment dat ik mijn problemen even kan vergeten. Samen met allison maak ik altijd veel lol tijdens de les. Na een tijdje strekken beginnen we met de dans voor de grote show volgende week. Natuurlijk heeft Lissane weer de hoofdrol. allison en ik kijken elkaar even aan en gaan dan zuchtend op onze plek staan. De lerares start de muziek en we beginnen met dansen.
Na de les lopen Allison en ik weer lachend de kleedkamer in. We lopen even later samen de dansschool weer uit. 'ga je mee naar starbucks Lily?' maar voor ik kan antwoorden gaat mijn telefoon. Ik kijk haar even verontschuldigend aan en haal dan mijn telefoon uit men zak en neem op.
( http://onstuimig.nl/images/sized/images/uploads/Chocolate-464x348.jpg )
Voor ik iets kan zeggen begint degene aan de lijn al te praten. 'jij ondankbaar kreng! Waar ben je?! Waarom is er niks te eten! Kom nu hierheen!' na dat hangt mijn vader op. Met een zucht stop ik mijn iPhone weer in mijn zak. 'sorry alli ik moet naar huis' zeg ik zuchtend. 'hèt is oke we gaan wel een andere keer' zegt ze vrolijk. Zij is ook altijd vrolijk hè. Ik geef haar nog een knuffel en stap dan op mijn fiets. Als. Thuis kom met de pizza die ik onderweg snel heb gehaald zet ik mijn vaders pizza op de tafel en neem de mijne mee naar men kamer. Àls papa boos is kan ik maar beter uit zijn buurt blijven.
Ik word wakker van de deur die word open getrapt. Mijn vader staat in de deur opening er hangt een walm van drank om hem heen. Ik kruip angstig naar het uiteinde van mijn bed. Hij komt dreigend op me af en begint weer op me in te slaan. Ik verlies bijna het bewustzijn. Als mijn vader begint te schreeuwen. Maar niet tegen mij, met wie maakt hij ruzie? Wie heeft me gered?
Er zijn nog geen reacties.