De volgende ochtend word ik al vroeg wakker. Over één uur moet ik vertrekken naar Hogwarts, met het nieuwe schoolhoofd. Professor Sneep. Eerlijk gezegd vertrouw ik hem niet zo. Maar ach, mijn vader vertrouwt hem en hij is erg machtig, Sneep heeft geen schijn van kans als hij iets van plan is. Ik trek mijn gewaad aan en ga naar beneden om te ontbijten.
'Alexis, ik heb belangrijk nieuws.', zegt Zoé enthousiast.
'Nou, vertel'
'Er zitten nog steeds verschillende dooddoeners in Azkaban. Wij gaan ze vrijlaten. Het belangrijkste: Jij krijgt de hele leiding over deze missie!' Ik glimlach enkel. Eindelijk kan ik aan mijn vader bewijzen dat ik echt zijn dochter ben. Wat kan er gebeuren? Ik ben, net zoals pap, oppermachtig. Ik eet snel mijn bord leeg en ga Draco zoeken.
'Draco! Raad eens, ik heb de leiding over een missie om de dooddoeners van Azkaban vrij te laten. Weet je wat dat betekent? Je vader wordt weer vrijgelaten' Zeg ik blij en ik omhels hem.
'Wat bedoel je? Heb jij de leiding?' zegt hij twijfelend.
'Wat bedoel je? Ik kan dit echt wel aan hoor'
'Ik bedoel dat jij nog nooit een enkele missie hebt uitgevoerd.' Vertrouwt Draco mij niet?
'Waarom vertrouw je mij niet?' zeg ik zonder enige emotie. Draco kijkt diep in mijn ogen.
'Alexis, liefje, weet je zeker dat je dit kunt? Ik wil er echt zeker van zijn dat mijn vader vrijkomt' Woede komt weer in me op.
'Je vertrouwt me niet!' roep ik en ik loop naar beneden. Beneden kom ik mijn vader tegen.
'Heeft Zoé het al verteld?' Ik knik glimlachend.
'Dankje, pap, dat jij mij wel vertrouwt' zeg ik en ik geef hem een knuffel. Ik weet dat Voldemort geen knuffelbeer is maar het is en blijft mijn vader.
'Kan ik je voordat je vertrekt even spreken?' Ik knik. 'Het gaat over Emma'
'Emma? Ohh, haar was ik al bijna vergeten' Hij glimlacht even en gaat dan verder. 'Wil je graag dat ik haar vermoord? Of wil je dat ze blijft leven?' Heeft hij dit zojuist echt gevraagd?
'Ehm, ik weet het eigenlijk niet. Ze heeft me mijn hele leven al opgevoed. Maar ze staat niet aan onze kant.' Pap zwijgt en denkt even na.
'Misschien kan jij haar wel overtuigen? Zoek haar, en zeg haar dat wij haar met open armen ontvangen. Als ze niet voor het juiste kiest dan zal Zoé haar komen vermoorden' Ik knik enkel. Ik hoop zo dat ze voor de goede kant kiest. Maar waar is zij? Ik weet dat zij is ondergedoken. Maar waar?

Reageer (1)

  • TeamNosh

    SNel VERDER (flower)

    XOXO(cool)

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen